ГРАФІК і арганізацыя работы інфармацыйна – бібліятэчнага цэнтра на 2022 -2023 навучальны год

ГРАФІК работы інфармацыйна - бібліятэчнага цэнтра

Панядзелак

13.00 – 16.30

Аўторак

13.00 – 16.30

Серада

13.00 – 16.30

Чацверг

13.00 – 16.30

Пятніца

13.00 – 16.30

Субота

10.00 – 12.30

свернуть

Для эфектыўнай работы карыстальнікаў ІБЦ з інфармацыяй ўкараняюцца такія інавацыйныя кампаненты, як віртуальная (мабільная) чытальная зала з элементамі дапоўненай рэальнасці і QR-коды

"QR-код у бібліятэцы - выкарыстоўвай!"; "Віртуальныя выставы"; "Віртуальныя туры"
развернуть

Паслугі, якія аказваюцца бібліятэчна – інфармацыйным цэнтрам

Да паслуг карыстальнікаў прадстаўлены прэзентацыі, відэаролікі, паўнатэкставыя электронныя дакументы, часопісы, электронныя сродкі навучання; вучэбна-метадычныя дапаможнікі, працоўныя праграмы, навучальныя дапаможнікі, метадычныя рэкамендацыі; перыядычныя выданні і дадаткі да іх; аўдыёвізуальныя матэрыялы; мультымедыйныя прэзентацыі, распрацаваныя педагогамі ўстановы адукацыі.
развернуть
* абслугоўванне чытачоў на абанеменце ў рэжыме "запыт - адказ".

* аказанне бібліятэчна-бібліяграфічнай дапамогі:

* выкананне тэматычных даведак;

* тэматычны падбор літаратуры;

* складанне інфармацыйных спісаў паступілай літаратуры;

* правядзенне індывідуальных бібліятэчна-бібліяграфічных кансультацый;

* маніторынг вывучэння чытання розных груп чытачоў;

* афармленне тэматычных кніжных выстаў;

* правядзенне літаратурных вечароў, віктарын, конкурсаў, гутарак-аглядаў, круглых сталоў.
свернуть

АРГАНІЗАЦЫЯ работы інфармацыйна - бібліятэчнага цэнтра

Змест работы

Тэрміны выканання

Адказныя

  1.  

Прыём і апрацоўка паступіўшых вучэбных выданняў і літаратуры.

па часу паступлення

Юшкевіч Н.А.

  1.  

Выдача і прыём вучэбных выданняў

жнівень –май

Юшкевіч Н.А.

  1.  

Правядзенне працы па захаванасці вучэбнага фонда

на працягу года

Юшкевіч Н.А.

  1.  

Інфармаванне аб новых паступленнях літаратуры, метадычных дапаможнікаў.

па часу паступлення

Юшкевіч Н.А.
  1.  

Дыягностыка забяспечанасці навучэнцаў школы вучэбнымі выданнямі на 2022/2023 вучэбны год.

верасень

Юшкевіч Н.А.

  1.  

Унясенне запісаў у бібліёграф і праверка фонда

 

на працягу года

Юшкевіч Н.А.

  1.  
Спісванне літаратуры і вучэбных выданняў

Верасень, студзень, май

Юшкевіч Н.А.

  1.  

Арганізацыя падпіскі на перыядычныя выданні Рэспублікі Беларусь

1 раз у квартал

Юшкевіч Н.А.

  1.  

Аналіз работы ІБЦ за 2022-2023 вучэбны год

май 

Юшкевіч Н.А.

10.

Складанне плана работы ІБЦ на 2023-2024 вучэбны год

жнівень

Юшкевіч Н.А.

11.

Збор інфармацыі аб льготніках па аплаце за карыстанне падручнікамі на 2022-2023 вучэбны год.

да 15 жніўня

Юшкевіч Н.А.

12.

Карыстанне новымі формамі ўліку бібліятэчнага фонда школьнай бібліятэкі згодна пастанове ад 28.11.2016 г. “Аб устанаўленні формаў уліковых дакументаў, якімі афармляюцца арганізацыя бібліятэчных фондаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі і выключэнне з іх дакументаў”

на працягу года

Юшкевіч Н.А.

свернуть

ПАЛАЖЭННЕ аб інфармацыйна-бібліятэчным цэнтры

Інфармацыйна-бібліятэчны цэнтр уяўляе сабой комплекс сабраных у асобным памяшканні адукацыйных і інфармацыйных матэрыялаў на электронных і папяровых носьбітах, да якіх забяспечаны доступ навучэнцаў і педагогаў.

1. Агульныя палажэнні

1.1. Інфармацыйна-бібліятэчны цэнтр (далей – ІБЦ) створаны для назапашвання, абагульнення даведачных, метадычных матэрыялаў і педагагічнага вопыту сродкамі інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій (далей – ІКТ).

1.2. ІБЦ дае ўмовы для рэалізацыі прынцыпаў даступнасці, бесперапыннасці адукацыі, самастойнасці вучняў і педагогаў у навучанні і выкладанні з выкарыстаннем ІКТ.

1.3. У сваёй дзейнасці ІБЦ кіруецца нарматыўнымі дакументамі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, галоўнага ўпраўлення адукацыі Гродзенскага аблвыканкама, аддзела адукацыі, спорту і турызму Карэліцкага райвыканкама, Каардынацыйнага савета па праблемах інфарматызацыі сістэмы адукацыі Гродзенскай вобласці, унутранымі лакальнымі дакументамі ўстановы адукацыі, сапраўдным Палажэннем.

2.  Арганізацыйная  структура ІБЦ

2.1 ІБЦ з'яўляецца цэнтрам збору электронных адукацыйных і інфармацыйных рэсурсаў і  ўключае:  электронныя сродкі навучання, распрацаваныя за кошт сродкаў рэспубліканскага бюджэту; электронныя сродкі навучання пераможцаў рэспубліканскага конкурсу «Камп'ютар. Адукацыя. Інтэрнэт»;  электронныя  падручнікі;  вучэбна-метадычныя дапаможнікі, рабочыя праграмы курсаў, навучальныя дапаможнікі, метадычныя рэкамендацыі і г. д.;  электронныя перыядычныя выданні і дадаткі  да іх;  інфармацыйна-бібліяграфічныя базы даных;аўдыёвізуальныя матэрыялы; электронныя сродкі навучання, праграмныя прадукты, распрацаваныя педагогамі ўстановы адукацыі.

2.2 ІБЦ размяшчаецца на базе бібліятэкі ўстановы адукацыі.

2.3Абсталяванне ІБЦ ўключае:

- камп’ютар для аўтаматызацыі працы бібліятэкара, з падключэннем да лакальнай сеткі ўстановы адукацыі і доступам у Інтэрнэт;

- праграмнае забеспячэнне.

2.4 Доступ да інфармацыі, якая змяшчаецца ў ІБЦ, ажыццяўляецца з кожнага камп’ютара ўстановы адукацыі.

2.5 Бібліятэкар арганізуе і вядзе інфармацыйна-бібліяграфічныя базы дадзеных, раздзел “Электронныя падручнікі і навучальныя дапаможнікі”.

2.6 Бібліятэкар установы адукацыі сумесна з педагогамі праводзіць адбор і фарміраванне фонду ІБЦ. Вядзе адзіную базу дадзеных па ўсіх напрамках дзейнасці ІБЦ за кошт пераносу дадзеных з носьбітаў удзельнікаў адукацыйнага працэсу. Забяспечвае абарону і захоўванне інфармацыі і праграмнага забеспячэння. Ажыццяўляе дапамогу навучэнцам і педагогам у іх самастойнай дзейнасці з камп’ютарнымі праграмамі. Інфарміруе  ўсіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу аб стане і абнаўленні ІБЦ.

2.7 Намеснік дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце праводзіць збор і абагульненне інфармацыі па выкарыстанні матэрыялаў  ІБЦ ў адукацыйным працэсе, кансультуе настаўнікаў па выкарыстанні інфармацыйных сродкаў у адукацыйным працэсе, творчай працы, па самаадукацыі.

2.8 Кіраўніцтва ІБЦ і кантроль за яго дзейнасцю ажыццяўляе дырэктар установы адукацыі, які зацвярджае нарматыўныя загады, Палажэнні і інш., тэхналагічныя дакументы (інструкцыі па эксплуатацыі тэхнічных прылад), планы і справаздачы аб рабоце ІБЦ.

3. Асноўныя напрамкі дзейнасці  ІБЦ

3.1 Стварэнне ва ўстанове адукацыі інфармацыйна-бібліятэчнага  асяроддзя як сферы выхавання і навучання са спецыяльнымі бібліятэчнымі і інфармацыйнымі сродкамі.

3.2 Стварэнне банка  педагагічнай інфармацыі  як аднаго з кампанентаў адзінай інфармацыйнай адукацыйнай сеткі.

3.3 Фарміраванне інфармацыйнага светапогляду навучэнцаў і развіццё ўменняў па інфармацыйнаму самазабеспячэння вучэбнай, прафесійнай і іншай пазнавальнай дзейнасці.

3.4 Стварэнне ўмоў для педагогаў у атрыманні інфармацыі аб педагагічнай і метадычнай літаратуры, новых сродках навучання праз электронныя каталогі, а таксама магчымасць адбору сродкаў навучання, сувязі з педагогамі іншых устаноў агульнай сярэдняй адукацыі, іншых гарадоў, краін, выкарыстоўваючы электронную пошту, сетку Інтэрнэт.

3.5 Фарміраванне навыкаў і ўменняў самастойнай, творчай, пошукава-даследчай дзейнасці навучэнцаў і педагогаў.

3.6 Стварэнне ўмоў навучэнцам, педагогам для выкарыстання  электронных падручнікаў, кніг, перыёдыкі, прагляду відэазапісаў, працы з камп’ютарнымі праграмамі.

4. Фінансаванне, матэрыяльна-тэхнічнае забеспячэнне

4.1. Фінансаванне дзейнасці ІБЦ адбываецца  за кошт пазабюджэтных сродкаў, а таксама за кошт сродкаў раённых мэтавых праграм і іншых крыніц фінансавання, не забароненых заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

5. Парадак зацвярджэння Палажэння і ўнясення ў яго змяненняў

5.1 Палажэнне аб ІБЦ прымаецца рашэннем педагагічнага савета ўстановы адукацыі.

5.2 Пры неабходнасці  ў Палажэнне аб ІБЦ могуць быць унесены змены і дапаўненні па ініцыятыве аддзела адукацыі, спорту і турызму Карэліцкага райвыканкама, установы адукацыі.

Задачы   ІБЦ

• Забеспячэнне адукацыйнага працэсу ўстановы адукацыі і самаадукацыі вучняў, педагогаў шляхам бібліятэчнага і інфармацыйна - бібліяграфічнага абслугоўвання.

 • Фарміраванне ў навучэнцаў інфармацыйнай культуры, культуры чытання, уменняў і навыкаў незалежнага бібліятэчнага карыстальніка.

• Папулярызацыя духоўна-культурнай спадчыны.

• Камп'ютарызацыя бібліятэчных працэсаў, фарміраванне школьнага медыяцэнтра.

• Прыцягненне пазабюджэтныхсродкаў на развіццё бібліятэкі.

• Арганізацыя камфортнага бібліятэчнага асяроддзя.

свернуть

ПРАВІЛЫ карыстання інфармацыйна - бібліятэчным цэнтрам

  1. Дадзеныя Правілы карыстання распрацаваны ў адпаведнасці з Палажэннем аб ІБЦ 1.1. Права першачарговага, свабоднага і бясплатнага карыстання цэнтрам маюць супрацоўнікі і навучэнцы школы. 1.2. Да паслуг карыстальнікаў прадастаўляюцца: • фонды навукова-педагагічнай, метадычнай, вучэбнай, галіновай, даведачнай літаратуры, а таксама перыядычныя выданні на традыцыйных і электронных носьбітах інфармацыі; • даведачна-бібліяграфічны апарат: каталогі, картатэкі, даведачна-бібліяграфічны фонд; • індывідуальныя, групавыя і масавыя формы працы з карыстальнікам. 1.3. Інфармацыйна-бібліятэчны цэнтр абслугоўвае карыстальнікаў: • на абанеменце (выдача дакументаў на дом). 1.4. ІБЦ адкрыты для карыстальнікаў згодна з графікам работы на чвэрць. Выхадны день: субота . 1.5. Санітарны дзень: апошні дзень месяца.
  2. Правы, абавязкі і адказнасць карыстальнікаў 2.1. Карыстальнік мае права карыстацца наступнымі бясплатнымі бібліятэчна-інфармацыйнымі паслугамі: • мець доступ да бібліятэчных фондаў і інфармацыі праз каталогі, картатэкі; • атрымліваць у часовае карыстанне з фонду цэнтра творы друку і іншыя дакументы; • атрымліваць кансультацыйную і практычную дапамогу ў пошуку і выбары крыніц інфармацыі; • працягваць тэрмін карыстання дакумента ва ўстаноўленым парадку; • выкарыстоўваць даведачна-бібліяграфічны апарат, каталогі і картатэкі на традыцыйных і электронных носьбітах. 2.2. Абскардзіць дзеянні бібліятэчных работнікаў, што ўшчамляюць яго правы, у дырэктара ўстановы адукацыі. 2.3. Карыстальнік абавязаны: • выконваць Правілы карыстання ІБЦ; • паведамляць звесткі, неабходныя для афармлення чытацкага фармуляра; • беражліва ставіцца да твораў друку і іншых носьбітаў інфармацыі, атрыманых з фонду цэнтра (не рабіць у іх пазнак, падкрэслення, не вырываць і не загінаць старонкі); • вяртаць кнігі і іншыя дакументы строга ва ўстаноўленыя тэрміны; • не выносіць кнігі і іншыя дакументы з памяшкання цэнтра, калі яны не запісаныя ў чытацкім фармуляры; • не вымаць картак з каталогаў і картатэк; • штогод у пачатку навучальнага года праходзіць перарэгістрацыю з прад'яўленнем усёй літаратуры; • выбываючыя супрацоўнікі і навучэнцы школы адзначаюць у ІБЦ абыходны ліст; • захоўваць у ІБЦ цішыню і парадак, не дапускаць грубых  і некарэктных паводзінаў; • пры страце і ненаўмысным пашкоджанні выданняў і іншых дакументаў замяніць іх такімі ж, альбо копіямі або выданнямі, прызнанымі цэнтрам раўнацэннымі. Пры немагчымасці замены пакрыць рынкавы або намінальны кошт выданняў з прымяненнем каэфіцыентаў пераацэнкі бібліятэчных фондаў. 2.4. Пры парушэнні тэрмінаў карыстання дакументамі без паважных прычын, да карыстальніка ва ўстаноўленым парадку прымяняецца адміністрацыйная санкцыя - часовае пазбаўленне права карыстацца цэнтрам тэрмінам на 3 месяцы. 2.5.Наўмыснае  псаванне і крадзёж дакументаў з цэнтра прадугледжвае адказнасць у адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам РБ.
  3. Правы і абавязкі цэнтра 3.1. Інфармацыйна-бібліятэчны цэнтр абавязаны: • забяспечыць бясплатны і свабодны доступ да фондаў і бясплатную выдачу у часовае карыстанне дакументаў; • забяспечыць аператыўнасць і якаснае абслугоўванне карыстальнікаў з улікам іх запытаў і запатрабаванняў; • своечасова інфармаваць карыстальнікаў аб усіх відах паслуг; • падаваць у карыстанне каталогі, картатэкі, ажыццяўляць іншыя формы бібліятэчнага інфармавання; • вывучаць патрэбы карыстальнікаў у адукацыйнай інфармацыі; • весці кансультацыйную работу, аказваць дапамогу ў пошуку і выбары неабходных выданняў; • весці вусную і навочную масава-інфармацыйную працу, арганізоўваць выставы літаратуры, інфармацыйна-бібліяграфічныя агляды і іншыя мерапрыемствы; • ўдасканальваць работу шляхам укаранення перадавых камп'ютэрных тэхналогій; • сістэматычна сачыць за своечасовым вяртаннем у цэнтр выдадзеных твораў друку; • забяспечыць захаванасць і рацыянальнае выкарыстанне фондаў, стварыць неабходныя ўмовы для захоўвання дакументаў; • ствараць і падтрымліваць камфортныя ўмовы для працы карыстальнікаў; • забяспечыць рэжым працы ў адпаведнасці з патрэбамі карыстальнікаў і патрабаваннямі кіраўніцтва • даваць справаздачу аб сваёй дзейнасці ў адпаведнасці з Палажэннем аб ІБЦ. ІБЦ мае права: • выдаваць неабходную чытачу літаратуру толькі пасля здачы кніг, тэрмін карыстання якімі скончыўся; • скарачаць у асобных выпадках па дамоўленасці устаноўленыя тэрміны карыстання матэрыяламі павышанага попыту; • абмяжоўваць прысутнасць чытачоў у бібліятэчным фондзе ў гадзіны правядзення мерапрыемстваў у цэнтры; • на адзін санітарны дзень у месяц (апошні дзень месяца) • прыцягваць педагогаў да распаўсюджвання інфармацыйна-бібліятэчных ведаў сярод вучняў;
  4. Парадак карыстання ІБЦ      Пры запісе карыстальнікі павінны азнаёміцца ​​з сапраўднымі Правіламі і пацвердзіць абавязацельства аб іх выкананні сваім подпісам на чытацкім фармуляры.
  5. Парадак карыстання абанемента 5.1. Тэрмін карыстання літаратурай і колькасць выдадзеных выданняў вызначаецца дыферэнцыравана: • супрацоўнікам школы - не больш за 10 дакументаў на 1 месяц; • навучэнцам - не больш за 5 дакументаў на 1 месяц. 5.2. Тэрмін карыстання можа быць прадоўжаны, калі на выданне няма попыту з боку іншых карыстальнікаў і скарочаны, калі выданне карыстаецца павышаным попытам. Не падлягаюць выдачы на ​​дом рэдкія, каштоўныя і даведачныя выданні, а таксама газеты і часопісы (за апошнія 3 гады), 5.3. Карыстальнікі (акрамя вучняў пачатковай школы) распісваюцца ў чытацкім фармуляры за кожны асобнік выданняў, вяртанне фіксуецца подпісам бібліятэкара. 5.4. Па заканчэнні вучобы або звальненні кожны навучэнец і супрацоўнік абавязаны адзначыць у цэнтры свой абыходны ліст. 5.5. Абсталяванне падключаецца толькі супрацоўнікам ІБЦ. 5.6. Карыстальнікам катэгарычна забараняецца самастойна прадпрымаць спробы падключыць абсталяванне або ўхіляць няспраўнасці, якімі нязначнымі яны б не здаваліся.

 

свернуть

ПЛАН работы актыву інфармацыйна - бібліятэчнага цэнтра

Мерапрыемствы

Адказны

Тэрмін выканання

Вучоба

1

 

Знаёмства з работай ІБЦ

Юшкевіч Н.А., бібліятэкар

Верасень

2

Павышэнне ўзроўню ведаў працы ІБЦ

Юшкевіч Н.А., бібліятэкар

Пастаянна

3

Навучанне новых членаў актыву ІБЦ

Юшкевіч Н.А., бібліятэкар

Пастаянна

4

Падвядзенне вынікаў працы за год на пасяджэнні актыву ІБЦ

Юшкевіч Н.А., бібліятэкар

Май

Бібліяграфічная  работа

5

Дапамога ў правядзенні рэйдаў па захаванасці навучальнага фонду

Юшкевіч Н.А., бібліятэкар

1 раз в чвэрць

6

Дапамога ў правядзенні ўрокаў інфармацыйнай культуры

Юшкевіч Н.А., бібліятэкар

1 раз в месяц

Абслугоўванне чытачоў на абанеменце

7

Абслугоўванне чытачоў на абанеменце

Юшкевіч Н.А., бібліятэкар

Па меры неабходнасці

8

Дапамога ў выбары кніг, часопісаў навучэнцам пачатковых класаў

Юшкевіч Н.А., бібліятэкар

Штодня

9

Распаўсюджванне інфармацыі сярод вучняў аб перыёдыцы  ў ІБЦ

Юшкевіч Н.А., бібліятэкар

Актыў ІБЦ

Пастаянна

Работа з фондам мастацкай і вучэбнай літаратуры

10

Прастаўленне бібліятэчнага штампа пры паступленні новых выданняў

Юшкевіч Н.А., бібліятэкар

Актыў ІБЦ

Пры паступленні новай літаратуры

11

Рамонт мастацкай і вучэбнай літаратуры

Юшкевіч Н.А., бібліятэкар

Актыў ІБЦ

2 разы у чвэрць

12

Здача школьных падручнікаў

Юшкевіч Н.А., бібліятэкар

Актыў ІБЦ

Май

13

Выдача школьных падручнікаў

Юшкевіч Н.А., бібліятэкар

Актыў ІБЦ

Жнівень

Апрацоўка перыядычных выданняў

14

Вядзенне картатэкі перыядычных выданняў у Бібліёграфе

Юшкевіч Н.А., бібліятэкар

Пастаянна

15

Апрацоўка перыядычных выданняў

Юшкевіч Н.А., бібліятэкар

Пастаянна

Удзел у пазакласных мерапрыемствах

16

Падборка матэрыялаў да мерапрыемстваў

Юшкевіч Н.А., бібліятэкар

Пастаянна

17

Афармленне тэматычных папак

Юшкевіч Н.А., бібліятэкар

Пастаянна

18

Дапамога ў арганізацыі правядзення мерапрыемстваў, кніжных выстаў, кніжных паліц, выставы малюнкаў

Юшкевіч Н.А., бібліятэкар

Актыў ІБЦ

Згодна плана работы ІБЦ

Правядзенне санітарнага дня

19

Дапамога ў правядзенні вільготнай уборкі памяшкання ІБЦ

Юшкевіч Н.А., бібліятэкар

Першы панядзелак месяца

20

Генеральная ўборка памяшкання ІБЦ і кнігасховішча

Юшкевіч Н.А., бібліятэкар

Актыў ІБЦ

Ліпень

СВЕРНУТЬ

свернуть

ПЛАН работы інфармацыйна – бібліятэчнага цэнтра на 2022/2023 навучальны год

Інфармацыйна - бібліятэчны цэнтр прадастаўляе інфармацыю і ідэі, якія маюць  значэнне для паспяховай дзейнасці ў нашым сённяшнім свеце, які ўсё больш будуецца на інфармацыі і ведах. Інфармацыйна – бібліятэчны цэнтр узбройвае навучэнцаў навыкамі бесперапыннай самаадукацыі і фарміравання ўстаноўкі на адказнае і актыўнае стаўленне да свайго здароўя.

  1. Мэта работы інфармацыйна - бібліятэчнага цэнтра:

садзейнічанне працесу навучання і выхавання вучняў, ажыццяўленне інфармацыйнага суправаджэння адукацыйнага працэса;

аператыўнае задавальненне інфармацыйных патрэб карыстальнікаў, павышэнне ўзроўню інфармацыйнай культуры асобы, даследаванне інфармацыйна-тэхналагічных рэсурсаў і эфектыўнае іх выкарыстанне.

  1. Задачы інфармацыйна - бібліятэчнага цэнтра:
  • забеспячэнне ўсіх навучэнцаў і педагогаў падручнікамі і вучэбнымі дапаможнікамі, а таксама метадычнай літаратурай згодна пераліку падручнікаў і вучэбных дапаможнікаў па вучэбных прадметах агульнаадукацыйнага кампанента, рэкамендуемых да выкарыстання ў 2021-2022 навучальным годзе, які змяшчаецца ў “Зборніку нарматыўных дакументаў Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь”;
  • забеспяченне доступу да інфармацыі удзельнікам адукацыйнага працэсу праз выкарыстанне інфармацыйных рэсурсаў ІБЦ;
  • аказанне інфармацыйнай падтрымкі педагагічным работнікам школы ў павышэнні прафесійнай кампетэнтнасці;
  • абслугоўваць карыстальнікаў ІБЦ ўстановы адукацыі ў адпаведнасці з правіламі карыстання ІБЦ;
  • забяспечваць захаванасць бібліятэчных фондаў і бібліятэчна-інфармацыйных рэсурсаў, іх сістэматызацыю, размяшчэнне і захоўванне;
  • праводзіць мерапрыемствы па захаванасці мастацкага, метадычнага і навучальнага фондаў ІБЦ;
  • арганізацыя навучання і кансультавання карыстальнікаў методыцы знаходжання і атрымання інфармацыі на розных носьбітах;
  • актывізацыя пазнавальнай дзейнасці і чытацкай актыўнасці вучняў;
  • павышэнне ўзроўню інфармацыйнай культуры асобы вучняў

   III.     Напрамкі дзейнасці інфармацыйна - бібліятэчнага цэнтра:    

  • фарміраванне неабходных фондаў, у тым ліку ў электронным выглядзе
  • забеспячэнне арганізацыі доступу да адукацыйных інфармацыйных рэсурсаў;
  • рэалізацыя інфармацыйнага забеспячэння адукацыйнага працэсу, садзейнічанне самаадукацыі навучэнцаў і настаўнікаў
  • садзейнічанне развіццю творчых здольнасцяў вучняў, фарміраванню духоўна багатай, маральна здаровай асобы;
  • фарміраванне інфармацыйнай культуры навучэнцаў праз арганізацыю інфармацыйнай падрыхтоўкі вучняў, уключаючы навучанне навыкам пошуку,

здабывання, крытычнага аналізу і самастойнага выкарыстання інфармацыі для задавальнення шматстайных інфармацыйных патрэбаў (набыццё ведаў, вольны час і т. п.)

  1. Асноўныя функцыі інфармацыйна - бібліятэчнага цэнтра:
  • фарміраванне адзінага фонду ІБЦ: камплектаванне навучальнымі, мастацкімі, навуковымі, даведачнымі, педагагічнымі і навукова-папулярнымі дакументамі на друкаваных і электронных носьбітах інфармацыі.
  • акумуляванне фонду публікацый, якiя ствараюцца Прэс - Цэнтрам установы адукацыі
  • размяшчэнне, арганізацыя і захаванасць дакументаў, стварэнне інфармацыйнай і бібліятэчна-бібліяграфічнай прадукцыі ў мэтах задавальнення інфармацыйных патрэб установы адукацыі;
  • арганізацыя і вядзенне даведачна-бібліяграфічнага апарата (СБА) ІБЦ, які ўключае электронны каталог
  • распрацоўка рэкамендацыйных бібліяграфічных дапаможнікаў (спісаў, аглядаў, паказальнікаў і да т.п.); арганізацыя выстаў, афармленне стэндаў, плакатаў для забеспячэння інфармавання карыстальнікаў аб рэсурсах ІБЦ.
  • ажыццяўленне дыферэнцыраванага бібліятэчна-інфармацыйнага абслугоўвання ўсіх катэгорый карыстальнікаў школы.
  • аказанне дапамогі ў дзейнасці навучэнцаў, настаўнікаў, бацькоў у адукацыйных праектах
  • забеспячэнне развіцця дыстанцыйнага навучання удзельнікаў навучальнага працэсу.
  • укараненне новых інфармацыйных і сеткавых тэхналогій, інфармацыйных сістэм, праграмных комплексаў у работу ІБЦ.
  • правядзенне даследавання інфармацыйных патрэб карыстальнікаў - удзельнікаў адукацыйнага працэсу.
  • распаўсюджванне вопыту ў прафесійным асяроддзі, асвятленне дзейнасці ў прэсе

на старонках рэспубліканскай дзіцячай газеты “Зорька”,

яе афіцыйным сайце  http://www.zorika.by/,

на сеткаваым рэсурсе NG-PRESS.BY выдавецкага дома “Педагагічная прэса” – “NG-PRESS.BY АДУКАЦЫЙНАЯ ПРАСТОРА БЕЛАРУСІ Ў АДЗІНЫМ СЕТКАВЫМ ВЫДАННІ (16+)”  https://ng-press.by/

на сайце ДУА “Пятрэвіцкая сярэдняя школа”  

  • укараненне ў працэс інфармацыйна-бібліятэчнага абслугоўвання элементаў навучальнага характару (індывідуальныя і групавыя кансультацыі, практычныя парады, паказ тэхналагічных аспектаў работы з інфармацыяй).
  • арганізацыя масавых мерапрыемстваў, арыентаваных на фарміраванне інфармацыйнай культуры школьнікаў.
  1. Фарміраванне фонду інфармацыйна - бібліятэчнага цэнтра:

№ п/п

Змест работы

Тэрмін выканання

Адказныя

Работа з навучэнцамі

1

Абслугоўванне чытачоў на абанеменце:

вучняў, педагогаў, тэхнічны персанал.

На працягу года

Бібліятэкар

2

Падбор дадатковай літаратуры для падрыхтоўкі да ўрокаў

На працягу года

Бібліятэкар

3

Дапамога ў падрыхтоўцы да агульнашкольных мерапрыемстваў

Па неабходнасці

Бібліятэкар

4

Рэкамендацыйныя гутаркі пры выдачы кніг.

 Гутаркі аб прачытанным.

На працягу года

Бібліятэкар

5

Рэкамендацыйныя і рэкламныя гутаркі аб новых выданнях, якія паступілі ў ІБЦ

На працягу года

Бібліятэкар

6

Стварэнне актыву ІБЦ

Верасень

Бібліятэкар

7

Прагляд чытацкіх фармуляраў з мэтай выяўлення даўжнікоў (вынікі паведамляць класным кіраўнікам)

Верасень – Май

Бібліятэкар

8

Забеспячэнне навучэнцаў вучэбнай і мастацкай літаратурай

Пастаянна

Бібліятэкар

9

Праца з актывам ІБЦ

На працягу года

Бібліятэкар

10

Перарэгістрацыя чытачоў

Верасень

Бібліятэкар

                                       Работа з педагагічнымі работнікамі

11

Інфармаванне педагагічных работнікаў аб новай вучэбнай і метадычнай літаратуры, педагагічных часопісах

Па меры паступлення

Бібліятэкар

12

Кансультацыйна-інфармацыйная праца з метадычнымі аб’яднаннямі педагагічных работнікаў, накіраваная на аптымальны выбар падручнікаў і вучэбных дапаможнікаў у новым навучальным годзе

Час правядення пасяджэнняў метадычных аб’яднанняў

Бібліятэкар

13

Аказанне дапамогі педагагічным работнікам у працы з электроннымі сродкамі навучання (ЭСН)

На працягу года

Бібліятэкар

14

Падбор матэрыялаў для падрыхтоўкі пасяджэнняў метадычных аб’яднанняў і педагагічных саветаў

Час правядзення мерапрыемства

 

Бібліятэкар

                                   Работа з законнымі прадстаўнікамі вучняў

15

Прадастаўленне законным прадстаўнікам навучэнцаў інфармацыі аб падручніках на новы навучальны год (праз бацькоўскія сходы, сайт установы адукацыі)

Жнівень

Класны кіраўнік

16

Збор неабходнай дакументацыі для пацверджэння льгот на карыстанне падручнікамі

Да 15 жніўня

 

17

Збор квітанцый аб плаце за карыстанне падручнікамі, складанне справаздачы аб карыстанні падручнікамі

Да 1 кастрычніка

Класны кіраўнік

 ІІІ.        Інфармацыйная работа інфармацыйна - бібліятэчнага цэнтра:

№ п/п

Змест работы

Тэрмін выканання

Адказныя

1

Стварэнне і афармленне кніжных паліц

Пастаянна

Бібліятэкар

2

Папаўненне тэматычных папак

На працягу года

Бібліятэкар

3

Складанне графіка здачы і выдачы падручнікаў

Да 20.05

Бібліятэкар

ІV.       Работа з бібліятэчным фондам інфармацыйна - бібліятэчнага цэнтра:

№ п/п

Змест работы

Тэрмін выканання

Адказныя

1

Фаріміраванне кніжнага фонду ў адпаведнасці з вучэбнымі праграмамі, праграмамі для пазакласнага чытання, а таксама з улікам запытаў карыстальнікаў

Пастаянна

Бібліятэкар

2

Прыем і рэгтстрацыя дакументаў

Па меры паступлення

Бібліятэкар

3

Растаноўка новых дакументаў у фондзе ў адпаведнасці з табліцамі ББК

Па меры паступлення

Біліятэкар

4

Растаноўка дакументаў у фондзе пасля вяртання чытачамі

Пастаянна

Бібліятэкар

5

Вывучэнне складу фонду і аналіз яго выкарыстання

На працягу года

Бібліятэкар

6

Своечасовае выключэнне з фонду бібліятэкі трухлявай і маральна састарэлай мастацкай літаратуры і навучальных выданняў

Пастаянна

Бібліятэкар

7

Правядзенне зверкі дадзенных аб наяўнасці выданняў у фондзе з дадзенымі бухгалтэрыі

Студзень

Бібліятэкар

8

Забеспячэнне захаванасці фонду:

§  рамонт кніг з працягненнем актыву бібліятэкі;

§  кантроль за своечасовым вяртаннем у бібліятэку выдадзенай літаратуры;

Канікулы (восеньскія, зімовыя, вясновыя)

пастаянна

Бібліятэкар

9

Папаўненне фонду вучэбнай і мастацкай літаратуры, прынятай наўзамен згубленых выданняў

Пастаянна

Бібліятэкар

10

Арганізацыя санітарных дзен

Кожная субота

Бібліятэкар

11

Афармленне падпіскі на перыядычныя выданні (выкарыстоўваюцца бюджэтныя і пазабюджэтныя сродкі)

Верасень, Сакавік

Бібліятэкар

12

Ажыццяўленне кантролю своечасовай дастаўкі выданняў перыядычным друку

На працягу года

Бібліятэкар

13

Аглад выданняў перыядычным друку

На працягу года

Бібліятэкар

14

 

 

 

  1.  Работа  з фондам вучэбнікаў інфармацыйна - бібліятэчнага цэнтра:

№ п/п

Змест працы

Тэрмін выканання

Адказныя

1

Аналіз захаваннасці навучальнага фонду школы і ступені забяспечаннасці навучэнцаў падручнікамі на вучэбный год

Верасень, кастрычнік

Бібліятэкар

2

Азнаямленне навучэнцаў і бацькоў з правіламі карыстання падручнікамі, атрыманымі з фонду бібліятэкі

Адзін  раз у год

Бібліятэкар

3

Складанне аналізу забяспечанасці навучэнцаў падручнікамі

Кастрычнік

Бібліятэкар

4

Спісанне падарункавага выдання для першакласнікаў

Верасень, кастрычнік

Бібліятэкар

5

Спісанне падручнікаў, у якіх скончыўся тэмрін фандавання

Кастрычнік

Бібліятэкар

6

Спісанне падручнікаў, згубленых навучэнцамі

Кастрычнік

Бібліятэкар

7

Прыем і афармленне паступіўшых падручнікаў

Па меры паступлення

Бібліятэкар

8

Інфармаванне педагагічных работнікаў і навучэнцаў аб новых паступленнях

Па меры паступлення

Бібліятэкар

9

Вяртанне падручнікаў

Май

Бібліятэкар

10

Сумесна з класным кіраўніком, арганізоўваць праверкі па захаванасці і беражлівым адносінам да падручнікаў і забяспечваць нагляднасць і галоснасьць вынікаў дзейнасці, атрыманых у ходзе мерапрыемстваў па захаванасці падручнікаў з размяшчэннем памятак, буклетаў, закладак адпаведнага зместу

(адзін раз у месяц)

Бібліятэкар

Класныя кіраўнікі

11

Правядзенне агляду-конкурсу

«Лепшы клас па захаванасці падручнікаў»

Канец  навучальнага года

Актыў

12

Спісанне сшыткаў разавага карыстання

Чэрвень

Бібліятэкар

13

Арганізацыя санітарнай апрацоўкі падручнікаў

Апошняя пятніца месяца

Бібліятэкар

14

Выдача  падручнікаў

Жнівень

Бібліятэкар

 

  1. Рэклама інфармацыйна - бібліятэчнага цэнтра:

№ п/п

Змест работы

Тэрмін выканання

Адказныя

1

        Актуалізацыя інфармацыйных стэндаў ІБЦ:

“Інфармацыйна - бібліятэчны цэнтр”

“Веснік прэс – центра”

“Бібліятэчны веснік”

Па меры паступлення новай інфармацыі

Бібліятэкар

2

Падрыхтоўка інфармацыйных аб’яваў аб выставах, якія праводзяцца ІБЦ

На працягу года

Бібліятэкар

3

Выпуск інфармацыйнага бібліятэчнага лістка

 (далей ІБЛ) "Пісьменнікі-юбіляры”

На працягу года

Актыў ІБЦ

4

Распрацоўка каляровай кампазіцыі і арыгінальнага стылю для афармлення выстаў у ІБЦ

На працягу года

Бібліятэкар

 VII. Культурна-адукацыйная (масавая) работа інфармацыйна - бібліятэчнага цэнтра:

№ п/п

Змест работы

Тэрмін выканання

Адказныя

1

Арганізацыя кніжных выстаў да знамянальных і памятных дат

Па асобным плане

Бібліятэкар

2

Правядзенне культурна-інфармацыйных мерапрыемстваў у перыяд канікул

Па асобным плане

Бібліятэкар

 VIII. Узаемадзеянне з іншымі структурнымі падраздзяленнямі школы і знешнімі арганізацыямі інфармацыйна - бібліятэчным цэнтрам:

№ п/п

Змест работы

Тэрмін выканання

Адказныя

1

Абмен падручнікамі з калегамі з іншых бібліятэк і афармленне адпаведнай дакументацыі

Па меры неабходнасці

Бібліятэкар

2

Правядзенне сумесных мерапраемстваў з настаўнікамі- прадметнікамі

На працягу года

Бібліятэкар

3

Аказанне інфармацыйнай і тэхнічнай дапамогі педагогу-арганізатару пры правядзенні агульнашкольных мерапрыемстваў

На працягу года

Бібліятэкар

  1. Прафесійнае развіцце супрацоўнікаў інфармацыйна - бібліятэчнага цэнтра:

№ п/п

Змест работы

Тэрмін выканання

Адказныя

1

Праца ў рамках

 раёнага метадычнага

 аб’яднання школьных бібліятэкараў

Час правядзення пасяджэнняў раеннага метадычнага аб’яднання школьных бібліятэкараў

Бібліятэкар

2

Удзел у нарадах, якія праводзяцца кіраваннем адукацыі

На працягу года

Бібліятэкар

3

Самаадукацыя:

-   чытанне часопісаў "Школьная бібліятэка", "Бібліятэка прапануе".

-   загадаў, лістоў, інструкцый па бібліятэчнай справе

На працягу года

 

 

Вывучэнне і выкарыстанне вопыту лепшых бібліятэкараў:

-   наведванне семінараў

-   удзел у рабоце тэматычных круглых сталоў

-   прысутнасць на адкрытых мерапрыемствах

-  індывідуальныя кансультацыі

Час правядзення мерапрыемства

Бібліятэкар

4

         Пашырэнне асартыменту бібліятэчна- інфармацыйных паслуг, павышэнне іх якасці на аснове выкарыстання новых тэхналогій

На працягу года

 

 

Павышэнне кваліфікацыі

2023

Бібліятэкар

свернуть

ПЛАН масавай работы ў інфармацыйна - бібліятэчным цэнтры

№ п/п

Змест работы

Тэрмін выканання

Адказныя

Паcтаянна  дзеючыя кніжныя  выставы

“Малая радзіма заўсёды чакае цябе” ; “Сямейнае чытанне”

Паcтаянна  дзеючыя кніжныя  паліцы:

·        “Прапануем  кнігі з серыі “Дзеці вайны”, на старонках якіх адлюстраваны дзіцячыя  ўспаміны аб ваенным часе”;

·        “Для тых, хто цікавіцца прыродай роднага краю, выдавецтва  «Беларуская

           Энцыклапедыя  імя Пятруся Броўкі» прапануе серыю кніг «Беларуская        дзіцячая энцыклапедыя";

·        Для тых, хто цікавіцца гісторыяй роднага краю, выдавецтва «Беларуская Энцыклапедыя  імя Пятруся Броўкі» прапануе серыю кніг "Гісторыя для школьнікаў";

·        Выдавецтва  «Беларуская Энцыклапедыя  імя Пятруся Броўкі»  заснавала  ў 2011 годзе, серыю  «Маленькі прафесар», для  ўзросту  6+

·        Выдавецтва  «Беларуская  Энцыклапедыя  імя Пятруся Броўкі»  заснавала ў 2017 годзе, серыю    «Самыя-самыя», для  ўзросту 6+

·        Інтэрнэт-рэсурсы   сістэмы адукацыі – “Метадычны фрэш”;

·        «Твае Першыя фiнансы» - маляўнічы ілюстраваны зборнік "фінансавых»  казак  для дзяцей.  - У цікавай і даступнай  форме там апавядаецца  пра гісторыю з'яўлення  грошай, пра карысць і патрэбнасці банкаў;  пра тое, як правільна  карыстацца грашыма. Тэст  "Фінансы  вакол  нас";

·        “Выбар прафесіі   -  выбар  лёсу” - прайдзі тэст і ведай, якія прафесіі табе падыходзяць!  Тры ўмовы выбару прафесіі:  ХАЧУ - прафесійныя схільнасці і інтарэсы;  МАГУ - стан здароўя, прафесійная валіфікацыя, прафесійныя здольнасці; ТРЭБА - попыт на рынку працы і магчымасці працаўладкавання;

·         “Ня дачытаўшы казку, не кідай указку”. Аформлены вугалок дзіцячых падзелак

 

Мерапрыемствы па папулярызацыі сямейнага чытання

1

Разглядзець пытанне стварэння сямейнага абанемента online  як віртуальнага кіраўніцтва чытаннем

 

 

2

Правядзенне акцый, у тым ліку сеткавых, конкурсаў, праектаў, сустрэч, гутарак, дыскусій-абмеркаванняў: «Усёй сям'ёй у бібліятэку»

 

 

«Бібліятэка. Сям'я. Інфармацыя»

 

 

«Бацькі! Лепшая кніга для дзіцяці - гэта кніга, прачытаная з ВАМІ »

 

 

«Да кнігі і чытання праз сям'ю ізносіны »

 

 

« Давайце чытаць разам »

 

 

 

 

 

 

Верасень

1

Уручэнне падарунка  Прэзыдэнта РБ. А.Г.Лукашэнка  “Мая Радзіма Беларусь” першакласнікам

1 верасня

Адміністрацыя установы адукацыі

2

“У адзінстве беларускага народа – аснова незалежнай краіны” -  кн. п. да Дня ведаў

1 верасня

Юшкевіч Н.А.

3

Першы урок «Гістарычная памяць – дарога ў будучыню!» - прысвечаны Году гістарычнай памяці

1 верасня

 

4

"З вытокаў роднай мовы “ (да Дня  беларускага пісьменства) кніжная паліца да Дня беларускага пісьменства і друку

(3 – 4 верасня)

Юшкевіч Н.А.

5

Тэматычная выстава літаратуры

«Спорт! Здароўе! Прыгажосць! »  

Асобны план мерпрыемстваў

 

Юшкевіч Н.А.

6

“Думкі аб прыгожым і вечным” – кн. паліца да Міжнароднага дня прыгажосці

Верасень

Юшкевіч Н.А.

7

“Для ўсіх і для кожнага” – кн. паліца да Дня бібліятэк Рэспублікі Беларусь (з 2001года)

15.09.22

Юшкевіч Н.А.

8

Выпуск ІБЛ "Пісьменнікі-юбіляры”:

Танк Максім (сапр. Скурко Яўген) (1912, в. Пількаўшчына, Мядзел. р-н - 1995), народны паэт Беларусі, грамадскі і дзяржаўны дзеяч – 110 гадоў з дня нараджэння

17.09.22

Юшкевіч Н.А.

9

Навукова-папулярнае асарці  “Азбука энергазберажэння” Асобны план

Верасень

 

Юшкевіч Н.А.

10

Кн.п. “Калі мы адзіны,  нас не перамагчы”  - да  святкавання Дня народнага адзінства

17.09.22

Юшкевіч Н.А

11

«Дзеля міру  на зямлі»  – кніжная паліца  да Міжнароднага дня міру

Верасень

Юшкевіч Н.А.

12

Кніжная паліца “Мора свет неабсяжны” –         да  Сусветнага дня мора

(апошні чацвер верасня)

Юшкевіч Н.А.

13

Кніжная паліца “Беларусь турыстычная” да  Сусветнага дня турызму

27.09.22

Юшкевіч Н.А.

14

“Да ведама! Навінкі літаратуры да 2022/2023 навучальнага года». Выдавецтва ОДО «Аверсэв» https://www.aversev.by/.

Верасень

Юшкевіч Н.А.

15

Інфармаванне дзяцей, настаўнікаў і бацькоў аб аплаце за карыстанне падручнікамі і вучэбнымі дапаможнікамі.

Верасень

Да 01.10.22г.

Юшкевіч Н.А.

Кастрычнік

1

Кніжная паліца “Сагрэем далоні, разгладзім маршчыны” - да дня пажылых людзей.

Кастрычнік

Юшкевіч Н.А

2

Дзень музыкі ў бібліятэцы «Музыка на ўсе часы і густы» -  да Міжнароднага дня музыкі

Кастрычнік

Юшкевіч Н.А

3

Выпуск ІБЛ "Пісьменнікі-юбіляры”: Пташнікаў Іван (1932, Лагойскі р-н - 2016), пісьменнік, лаўрэат Дзяржаўнай прэміі Беларусі імя Я. Коласа – 90 гадоў з дня нараджэння

07.10.22

Юшкевіч Н.А

4

”Калі імя табе —  настаўнік”-  кніжная паліца да дня настаўніка

Удзел актыву ІБЦ у абласным чэленджы

 (першая нядзеля кастрычніка)

Юшкевіч Н.А.

5

ІБЦ на варце брыдкаслоўя: састаўленне буклетаў для бацькоў і навучэнцаў

Акцыя “Мат – не наш фармат” па ўручэнню буклетаў бацькам і навучэнцам.

Кастрычнік

 

Юшкевіч Н.А.

6

Выпуск ІБЛ "Пісьменнікі-юбіляры”: Дранько-Майсюк Леанід (1957, Давыд-Гарадок), паэт – 65 гадоў з дня нараджэння

10.10.22

Юшкевіч Н.А.

7

 Да Дня Маці “Матулі жывуць дзеля дзяцей” - гутарка каля кніжнай выставы. Удзел актыву ІБЦ у абласным чэленджы

Кастрычнік

Юшкевіч Н.А.

8

Да Дня бацькі. Удзел актыву ІБЦ у абласным чэленджы

21.10.2022

Юшкевіч Н.А.

9

”Беражы мяне мой сябар”, гутарка прысвечаная Міжнароднаму дню школьных бібліятэк.

Кастрычнік

Юшкевіч Н.А.

10

Рэкамендацыйны спіс  «У метадычную капілку настаўніку»

Кастрычнік

Юшкевіч Н.А.

Лістапад

1

Выпуск ІБЛ "Пісьменнікі-юбіляры”:

Верамейчык Уладзімір (1937, Брагінскі р-н. - 1999), паэт, публіцыст – 85 гадоў з дня нараджэння

01.11.2022

Юшкевіч Н.А.

2

Выпуск ІБЛ "Пісьменнікі-юбіляры”:

 Колас Якуб (сапр. Міцкевіч Канстанцін) (1882, в. Акінчыцы Мінскай вобласці - 1956), празаік, грамадскі дзеяч, вучоны, педагог, народны паэт Беларусі, адзін з заснавальнікаў новай беларускай літаратуры і літаратурнай мовы – 140 гадоў з дня нараджэння

03.11.2022

Юшкевіч Н.А.

3

Кніжная паліца “Я ніколі не буду паліць” -  Міжнародны дзень адмовы ад палення

“Дым, уносящий здоровье”: информационный час // Бібліятэка прапануе. 2010. № 9. С.2 – 7

(3-ці чацвер месяца)

Юшкевіч Н.А.

4

Кніжная паліца “Міжнародны дзень дзіцяці”

20.11.22

Юшкевіч Н.А.

5

Выстава новых выданняў, прысвечаная Сусветнаму дню інфармацыі.

26.11.22

Юшкевіч Н.А.

6

Выпуск ІБЛ "Пісьменнікі-юбіляры”:

Шах Соф’я (1947, в. Лесец, Калінкав. р-н), паэтка – 75 гадоў з дня нараджэння

29.11.22

Юшкевіч Н.А.

Снежань

1

Тэматычная паліца “СНІД: гісторыя страху і чалавечнай салідарнасці” да Сусветнага дня барацьбы са  СНІДам

“Наши знания о ВИЧ/СПИД”: Викторина // Бібліятэка прапануе. 2014. №12. С.32-33

01.12.22

Юшкевіч Н.А.

2

Кніжная паліца “Прававы эрудыт”// Бібліятэка прапануе. 2011. № 4. С.10 -12 - да Дня правоў чалавека

10.12.22

Юшкевіч Н.А.

3

Кніжная паліца «Альбом любімых фільмаў” – да  Дня беларускага кіно

17.12.22

Юшкевіч Н.А.

4

Інфармацыйны бюллютень “Вам настаўнікі: новае ў газетах і часопісах”

Снежань

Юшкевіч Н.А.

свернуть

Парадак здачы школьных падручнікаў

Парадак здачы школьных падручнікаў

(прысутнасць класнага кiраўнiка абавязкова!)

Навучэнцы 1- 4 класаў здаюць падручнікі разам з класам і класным кіраўніком у любы час па ўзгадненні з бібліятэкарам.

Класным кіраўнікам папярэдне пераканацца ў тым, што падручнікі здаюцца чыстыя (без паметак, падкрэсліванняў) і падклееныя.

Згодна з загадам Міністэрства адукацыі ад 23 мая 2012 г. чытач, які згубіў дакументы з фонду бібліятэкі або які нанёс яму незаменны ўрон, абавязаны замяніць яго адпаведным цi прызнаным бібліятэкай раўназначным.

За згубу дакумента з фонду бібліятэкі або нанясення яму незаменнай шкоды непаўналетнім чытачом адказнасць нясуць яго бацькі (апекуны, папячыцелi) (загад МА РБ ад 27 снежня 1999г. №768).

Вучням 9 і 11 класа, якія не здалі падручнікі і мастацкую літаратуру ў бібліятэку, дакументы аб заканчэнні школы выдавацца не будуць.

Навучэнцам 1-8, 10 класаў, якiя не здалі падручнікі і мастацкую літаратуру ў бібліятэку, не будуць выдадзены падручнікі на новы навучальны год.

СВЕРНУТЬ

свернуть

АНАЛІЗ работы інфармацыйна – бібліятычнага цэнтра за 2021/2022 навучальны год

Аналіз работы інфармацыйна – бібліятычнага цэнтра

 за 2021/2022 навучальны год

Кароткая даведка пра бібліятэку.

ІБЦ школы займае асобнае ізаляванае памяшканне, якое складаецца з 1 пакоя агульнай плошчай 50 м2.

ІБЦ абсталявана:

стэлажы для кніг (7 шт.); стэлаж для газет (1 шт.); сталы для чытачоў (1 шт.); стол - бар'ер (1 шт.); кампьютэр – 1; прынтар - 1

 Арганізавана месца для работы карыстальнікаў ІБЦ, рабочае месца бібліятэкара. Асвятленне адпавядае санітарна-гігіенічным патрабаванням.

Арганізуе работу ІБЦ адзін работнік – бібліятэкар.

 

Рэжым работы ІБЦ з 13.00 да 16.30 штодня

СУБОТА  З 10.00 ДА 12.30 без перапынка на абед

з адным выходным днём (нядзеля).

 

ІБЦ працуе па плану, зацверджанаму дырэктарам установы адукацыі, абапіраючыся на раздзелы агульнашкольнага плану.

Асноўнымі накірункамі дзейнасці ІБЦ з'яўляюцца:

  • забеспячэнне ўсіх навучэнцаў і педагогаў падручнікамі і вучэбнымі дапаможнікамі, а таксама метадычнай літаратурай згодна пераліку падручнікаў і вучэбных дапаможнікаў па вучэбных прадметах агульнаадукацыйнага кампанента, рэкамендуемых да выкарыстання ў 2021-2022 навучальным годзе, які змяшчаецца ў “Зборніку нарматыўных дакументаў Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь”;
  • забеспяченне доступу да інфармацыі удзельнікам адукацыйнага працэсу праз выкарыстанне інфармацыйных рэсурсаў ІБЦ;
  • аказанне інфармацыйнай падтрымкі педагагічным работнікам школы ў павышэнні прафесійнай кампетэнтнасці;
  • абслугоўваць карыстальнікаў ІБЦ ўстановы адукацыі ў адпаведнасці з правіламі карыстання ІБЦ;
  • забяспечваць захаванасць бібліятэчных фондаў і бібліятэчна-інфармацыйных рэсурсаў, іх сістэматызацыю, размяшчэнне і захоўванне;
  • праводзіць мерапрыемствы па захаванасці мастацкага, метадычнага і навучальнага фондаў ІБЦ;
  • арганізацыя навучання і кансультавання карыстальнікаў методыцы знаходжання і атрымання інфармацыі на розных носьбітах;
  • актывізацыя пазнавальнай дзейнасці і чытацкай актыўнасці вучняў;
  • павышэнне ўзроўню інфармацыйнай культуры асобы вучняў

 

  1. Стан кніжнага фонду.

Агульны фонд бібліятэкі на 01.09.2022 – 7 845 экз.

З іх:

мастацкая літаратура – 5 618 экз.;

вучэбная літаратура – 2 212 экз.

Фонд мастацкай літаратуры знаходзіцца ў адкрытым доступе чытачоў. Бібліятэка ўкамплектаваная навукова-папулярнай, даведкавай, галіновай, мастацкай літаратурай для дзяцей:

  • малодшага школьнага ўзросту;
  • сярэдняга школьнага ўзросту;
  • старэйшага школьнага ўзросту;
  • педагагічнай і метадычнай літаратурай для педагагічных работнікаў;
  • перыядычнымі выданнямі, а таксама падручнікамі.

ІІ. Для забеспячэння ўліку пры рабоце з фондам вядзецца наступная дакументацыя Бібліятэчны  фонд:

  • Кніга сумарнага ўліку бібліятэчнага фонду ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі - 1;
  • ІНВЕНТАРНАЯ КНІГА ўліку дакументаў бібліятэчнага фонду ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі - 1;
  • НАКЛАДНЫЯ на паступленне мастацкай літаратуры – 1;
  • АКТЫ на спісанне мастацкай літаратуры – 1
  • АКТЫ на спісанне вучэбных выданняў – 1
  • Чытацкія фармуляры

Фонд падручнікаў:

  • БАНК данных па забяспечанасці вучэбнымі выданнямі, якія прыгодныя для выкарыстання ў бібліятэчным фондзе у 2021/2022 навучальным годзе – 1;
  • КНІГА сумарнага ўліку вучэбных выданняў бібліятэчнага фонду ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі - 1;
  • ЖУРНАЛ рэгістрацыі ўліковых картак вучэбных выданняў бібліятэчнага фонду ўстановы адукацыі сярэдняй адукацыі – 1;
  • КАРТАТЭКА ўліковых картак вучэбных выданняў бібліятэчнага фонду ўстановы адукацыі сярэдняй адукацыі – 1
  • ЖУРНАЛ уліку атрымання і выдачы вучэбных выданняў з іншых бібліятэк – 1;
  • ЖУРНАЛ уліку і карыстанна дакументамі бібліятэчнага фонду ў электронным выглядзе;
  • НАКЛАДНЫЯ на паступленне вучэбнай выданняў – 1;
  • АКТЫ на спісанне вучэбных выданняў - 1
  • БАНК даных па забяспечанасці вучэбнымі выданнямі у 2020-2021 вуч.г. – 1;
  • ДАКУМЕНТАЦЫЯ па аплаце за карыстанне вучэбнымі выданнямі - 1
  • ДАКУМЕНТАЦЫЯ па аплаце за карыстанне вучэбнымі выхаванцамі дашкольных рознаўзрастовых груп – 1;
  • ДАКУМЕНТАЦЫЯ аб уручэнні выдання “Беларусь – наша Радзіма. Падарунак Прэзідэнта Беларусь А.Р.Лукашэнка першакласніку” - 1;
  • ДАКУМЕНТАЦЫЯ аб уручэнні падарункавага выдання “Я грамадзянін Рэспублікі Беларусь” - 1;

Запісы ў дакументах робяцца своечасова.

       У 2021/2022 навучальным годзе працягвалася работа па растаноўцы фонду па табліцах ББК. Рэжым захаванасці фонду выконваецца. Усе выданні тэхнічна апрацаваныя (прастаўленыя штамп і інвентарны нумар).

Каштоўная літаратура, а таксама слоўнікі і энцыклапедыі выдзеленыя на асобным стэлажы для карыстання ў чытацкім кутку.

      У бібліятэцы сістэматычна вядзецца «Дзённік работы», у якім улічваюцца звесткі аб колькасці і складзе чытачоў па групах, пра аб'ём выдадзеных выданняў.

       Для фонду падручнікаў выдзелена асобнае памяшканне. Расстаноўка зроблена па класах. Асобна вылучаныя састарэлыя кнігі, прызначаныя да спісання. Па меры паступлення новых падручнікаў, працягвала папаўняцца і рэдагавацца картатэка падручнікаў.

      У мэтах прафілактыкі захаванасці падручнікаў, бібліятэкарам праводзіліся гутаркі з чытачамі-дзецьмі на абанеменце, а класнымі кіраўнікамі – на класных гадзінах. Сістэматычна праводзіліся рэйды па захаванасці падручнікаў.

       У канцы навучальнага года па графіку праходзіць прыём падручнікаў па класах.

Аналіз асноўных паказчыкаў школьнай бібліятэкі (чытаемасць, наведвальнасць, абарачальнасць) сведчаць аб стабільнасці чытацкай актыўнасці ў дзяцей падлеткавага ўзросту. Гэта можа тлумачыцца тым, што ў апошні час бібліятэка недастаткова папаўнялася мастацкай літаратурай менавіта для падлеткаў, знізілася цікавасць школьнікаў да чытання праграмных твораў, скарочаны варыянт твора можна знайсці і прачытаць у інтэрнэце.

IIІ. Арганізацыя работы з чытачамі.

На канец навучальнага года прайшлі перарэгістрацыю ўсе чытачы.

Класныя кіраўнікі рэгулярна звяртаюцца ў бібліятэку за матэрыялам для правядзення класных гадзін і выхаваўчых мерапрыемстваў рознай тэматыкі: Дзень маці, Новы год, аб правільным харчаванні, здароваму ладу жыцця і г.д.

  1. Даведкава-бібліяграфічная работа

На працягу ўсяго года вялася работа па рэдагаванні даведкава-бібліяграфічнага апарату. Бібліятэка працягвае работу па збору матэрыялу ў тэматычныя папкі-назапашвальнікі. Былі складзены бібліяграфічныя спісы літаратуры ў дапамогу класным кіраўнікам па здароваму ладу жыцця, па прафарыентацыі.

Сёлета бібліятэка выконвала ўсе віды даведак: тэматычных, удакладняючых бібліяграфічных, адрасных бібліяграфічных, фактаграфічных.

  1. Прапаганда чытання як форма культурнага вольнага часу.

У рабоце бібліятэкі выкарыстоўваліся розныя формы і метады прыцягнення дзяцей да кнігі, выхаванню цікавасці да чытання. Выннік невысокай цікавасці да чытання складаецца ў захапленні тэлевізарам, камп’ютарнымі гульнямі. Дзеці галоўным чынам чытаюць прыгодніцкую літаратуру, дэтэктывы сучасных аўтараў. У школьнай бібліятэцы такіх выданняў вельмі мала.

Роля бібліятэкі ў прапагандзе літаратуры вялікая. Дапамагчы арыентавацца ў кніжным багацці, прымаць актыўны ўдзел у школьным жыцці – гэта абавязак школьнага бібліятэкара. Клопат школьнай бібліятэкі складаецца ў тым, каб кожны чытач знайшоў сваю кнігу, атрымаў неабходную параду, апынуўся ў стане, спрыяльным для самаадукацыі, самараскрыцця асобы.

Найважным накірункам дзейнасці бібліятэкі з'яўляецца раскрыццё фонду праз выставы. У бібліятэцы афармляюцца разнастайныя кіжныя паліцы да юбілейных і знамянальных дат. Маюцца пастаянна дзеючыя кніжныя выставы, якія рэгулярна абнаўляюцца новай літаратурай. Найболей значнымі і ўдалымі былі цыклы выстаў да каляндарных дат: "Дзякуй салдатам Перамогі за тое, што не ведаем вайны", "У імя чалавецтва", "Чарнобыль - чорны боль", "Компас у краіну здароўя" кніжны развал "Любі, шануй, ведай роднае слова" і інш.

Падбіраючы матэрыял да гэтых выстаў, імкнешся расказаць не толькі гісторыю, паведаміць цікавыя факты, але і прапанаваць літаратуру з выставы і пагутарыць з чытачамі.

Асаблівая ўвага надаецца выставам, прысвечаным пісьменнікам-юбілярам. У бібліятэцы маюцца памяткі па ЗЛЖ, прафарыентацыі, правілам бяспечных паводзін, правах дзіцяці і інш., якімі чытачы карыстаюцца пры падрыхтоўцы да інфармацыйных гадзін і класных мерапрыемстваў.

Праводзяцца рэкамендацыйныя гутаркі з рознымі катэгорыямі чытачоў пры выдачы кніг, каля выстаў; гутаркі пра прачытаныя кнігі пры здачы кніг на абанеменце.

Штогод праводзіцца "Тыдзень дзіцячай кнігі", “Дзень пяцікласніка”, "Вандраванне па Чытай-Городу", экскурсія ў бібліятэку для навучэнцаў 1 і 2 класаў, прысвячэнне ў чытачы навучэнцаў 1 класа.

Большасць мерапрыемстваў бібліятэкі суправаджаюцца прэзентацыяй, праводзяцца інтэрактыўныя гульні, флэш-гульні па казках, гадзіна чытання "Бібліятэрапія", практыкуецца выкарыстанне прайгравальніка для праслухоўвання казак і іншых твораў у выкананні артыстаў.

Захаванне традыцый чытання ў сям'і – заклад паспяховага прылучэння да чытання дзяцей. Гэта і вызначыла галоўную скіраванасць усёй работы школьнай бібліятэкі. Практычна ўсе мерапрыемствы спрыялі развіццю цікавасці да чытання. Разам з педагагічным калектывам выкарыстоўваліся розныя формы работы па прапагандзе кнігі. З мэтай прыцягнення вучняў і бацькоў да сістэматычнага чытання і наведвання бібліятэкі праводзіліся мерапрыемствы у клубе “Лікі сям'і” па тэме чытання, прывіцця інтарэсу да кнігі.

Адно з важных месцаў у гэтай рабоце – масавыя мерапрыемствы, менавіта на гэтых мерапрыемствах адбываюцца жывыя зносіны з вучнямі, іх бацькамі. Гэта –агляды, абмеркаванні, віктарыны, літаратурныя гульні. Сумесна з класнымі кіраўнікамі падрыхтавалі і правялі вусныя часопісы “Дзеля міру на зямлі” і "Была вайна…", пазнавальна-гульнёвую праграму "Дзіўная незнаёмка - бульба", бібліятэчны час “Цуд, імя якому – кніга” (7 кл.), бібліятэчны час “Я – дзіця, я – чалавек”, свята кнігі “Ты з кнігай дружы” (3 кл.), “Прысвячэнне ў чытачы” (1 кл.).

У шосты школьны дзень чытачы наведвалі наступныя мерапрыемствы: пазнававальную гульню “Вясёлыя ўрокі”, літаратурная віктарына “Хто аўтар?”, інтэлектуальны марафон “Свая гульня”, віктарына “Загадкі зімушкі-зімы”, флэш-гульня “Казачная краіна” і іншыя.

Усе мерапрыемствы, якія праводзіліся бібліятэкай, былі накіраваныя на літаратурную, гістарычную, талерантную асвету школьнікаў, якая спрыяе патрыятычнаму, маральнаму, эстэтычнаму выхаванню і фарміраванню цікавасці да кнігі і чытання.

VІ.  Работа з актывам.

Работа вялася па плану:

- знаёмства з фондам (г.з. растаноўкай кніг па раздзелах) для таго, каб самім можна было правільна паставіць кнігі на свае месцы;

- пры паступленні новых выданняў навучальнай і мастацкай літаратуры актывісты прастаўлялі бібліятэчны штамп;

- адзін з этапаў работы – абслугоўванне чытачоў на абанеменце. Вучыліся запісваць кнігі ў фармуляры, дапамагалі ў выбары кніг навучэнцам пачатковых класаў;

- прымалі актыўны ўдзел у шматлікіх мерапрыемствах школьнай бібліятэкі.

VIІ Павышэнне кваліфікацыі.

Павышэнне кваліфікацыі ажыццяўлялася праз самаадукацыю, а таксама матэрыялы часопіса “Бібліятэка прапануе”, сеткі Інтэрнэт, блогі і Інтэрнэт-супольнасці бібліятэкараў.

VIIІ Узаемадзеянне з іншымі службамі і іншымі арганізацыямі

Для павышэння цікавасці дзяцей да кніг школьная бібліятэка цесна супрацоўнічае з сельскай бібліятэкай. Пачатковыя класы рэгулярна на працягу года калектыўна наведваюць гэтую бібліятэку, удзельнічаюць у мерапрыемствах: дыспутах, віктарынах, тэматычных гадзінах.

Х.  Вывады пра работу школьнай бібліятэкі за справаздачны год.

Аналізуючы работу школьнай бібліятэкі за 2020/2021 навучальны год, можна зрабіць наступныя высновы:

Школьная бібліятэка выконвае вялікі аб'ём работы па паданні карыстальнікам неабходнага інфармацыйнага матэрыялу.

  • Кансультуе карыстальнікаў па пытаннях выкарыстання ДБА. Праводзіўся падбор літаратуры, вершаў, даведак, афармляліся кніжныя выставы.
  • Праз масавыя мерапрыемствы, акцыі бібліятэка прапагандавала чытанне.
  • Работа бібліятэкі вялася ў адпаведнасці з гадавым планам бібліятэкі, па аб'ектыўных прычынах у план уносіліся змены.

Асноўныя задачы, пастаўленыя на гэты навучальны год, выкананы.

ХІ.   Задачы на новы навучальны год

Асноўныя праблемы, над якімі неабходна працаваць:

  1. Папаўняць фонд новай мастацкай і дзіцячай літаратурай.
  2. Актывізаваць чытацкую актыўнасць у школьнікаў, знаходзіць новыя формы прылучэння дзяцей да чытання.
  3. Працягнуць работу над павышэннем якасці і даступнасці інфармацыі, якасцю абслугоўвання карыстальнікаў.
  4. Навучаць чытачоў карыстацца кнігай і іншымі носьбітамі інфармацыі, пошуку, адбору і ўменню ацэньваць інфармацыю.
свернуть