Панядзелак | 13.00 - 16.30 | 3.5 гадзіны |
Аўторак | 13.00 - 16.30 | 3.5 гадзіны |
Серада | 13.00 - 16.30 | 3.5 гадзіны |
Чацверг | 13.00 - 16.30 | 3.5 гадзіны |
Пятніца | 13.00 - 16.30 | 3.5 гадзіны |
Субота | 10.00 - 12.30 | 2.5 гадзіны |
20 гадзін |
Панядзелак | 13.00 - 16.30 | 3.5 гадзіны |
Аўторак | 13.00 - 16.30 | 3.5 гадзіны |
Серада | 13.00 - 16.30 | 3.5 гадзіны |
Чацверг | 13.00 - 16.30 | 3.5 гадзіны |
Пятніца | 13.00 - 16.30 | 3.5 гадзіны |
Субота | 10.00 - 12.30 | 2.5 гадзіны |
20 гадзін |
* абслугоўванне чытачоў на абанеменце ў рэжыме "запыт - адказ".
* аказанне бібліятэчна-бібліяграфічнай дапамогі:
* выкананне тэматычных даведак;
* тэматычны падбор літаратуры;
* складанне інфармацыйных спісаў паступілай літаратуры;
* правядзенне індывідуальных бібліятэчна-бібліяграфічных кансультацый;
* маніторынг вывучэння чытання розных груп чытачоў;
* афармленне тэматычных кніжных выстаў;
* правядзенне літаратурных вечароў, віктарын, конкурсаў, гутарак-аглядаў, круглых сталоў.
№ |
Змест работы |
Тэрміны выканання |
Адказныя |
|
Прыём і апрацоўка паступіўшых вучэбных выданняў і літаратуры. |
па часу паступлення |
Юшкевіч Н.А. |
|
Выдача і прыём вучэбных выданняў |
жнівень –май |
Юшкевіч Н.А. |
|
Правядзенне працы па захаванасці вучэбнага фонда |
на працягу года |
Юшкевіч Н.А. |
|
Інфармаванне аб новых паступленнях літаратуры, метадычных дапаможнікаў. |
па часу паступлення |
Юшкевіч Н.А. |
|
Дыягностыка забяспечанасці навучэнцаў школы вучэбнымі выданнямі на 2024/2025 вучэбны год. |
верасень |
Юшкевіч Н.А. |
|
Унясенне запісаў у бібліёграф і праверка фонда |
на працягу года |
Юшкевіч Н.А. |
|
Спісванне літаратуры і вучэбных выданняў |
Верасень, студзень, май |
Юшкевіч Н.А. |
|
Арганізацыя падпіскі на перыядычныя выданні Рэспублікі Беларусь |
1 раз у квартал |
Юшкевіч Н.А. |
|
Аналіз работы ІБЦ за 2022-2023 вучэбны год |
май |
Юшкевіч Н.А. |
10. |
Складанне плана работы ІБЦ на 2023-2024 вучэбны год |
жнівень |
Юшкевіч Н.А. |
11. |
Збор інфармацыі аб льготніках па аплаце за карыстанне падручнікамі на 2024-2025 вучэбны год. |
да 15 жніўня |
Юшкевіч Н.А. |
12. |
Карыстанне новымі формамі ўліку бібліятэчнага фонда школьнай бібліятэкі згодна пастанове ад 28.11.2016 г. “Аб устанаўленні формаў уліковых дакументаў, якімі афармляюцца арганізацыя бібліятэчных фондаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі і выключэнне з іх дакументаў” |
на працягу года |
Юшкевіч Н.А. |
Інфармацыйна-бібліятэчны цэнтр уяўляе сабой комплекс сабраных у асобным памяшканні адукацыйных і інфармацыйных матэрыялаў на электронных і папяровых носьбітах, да якіх забяспечаны доступ навучэнцаў і педагогаў.
1. Агульныя палажэнні
1.1. Інфармацыйна-бібліятэчны цэнтр (далей – ІБЦ) створаны для назапашвання, абагульнення даведачных, метадычных матэрыялаў і педагагічнага вопыту сродкамі інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій (далей – ІКТ).
1.2. ІБЦ дае ўмовы для рэалізацыі прынцыпаў даступнасці, бесперапыннасці адукацыі, самастойнасці вучняў і педагогаў у навучанні і выкладанні з выкарыстаннем ІКТ.
1.3. У сваёй дзейнасці ІБЦ кіруецца нарматыўнымі дакументамі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, галоўнага ўпраўлення адукацыі Гродзенскага аблвыканкама, аддзела адукацыі, спорту і турызму Карэліцкага райвыканкама, Каардынацыйнага савета па праблемах інфарматызацыі сістэмы адукацыі Гродзенскай вобласці, унутранымі лакальнымі дакументамі ўстановы адукацыі, сапраўдным Палажэннем.
2. Арганізацыйная структура ІБЦ
2.1 ІБЦ з'яўляецца цэнтрам збору электронных адукацыйных і інфармацыйных рэсурсаў і ўключае: электронныя сродкі навучання, распрацаваныя за кошт сродкаў рэспубліканскага бюджэту; электронныя сродкі навучання пераможцаў рэспубліканскага конкурсу «Камп'ютар. Адукацыя. Інтэрнэт»; электронныя падручнікі; вучэбна-метадычныя дапаможнікі, рабочыя праграмы курсаў, навучальныя дапаможнікі, метадычныя рэкамендацыі і г. д.; электронныя перыядычныя выданні і дадаткі да іх; інфармацыйна-бібліяграфічныя базы даных;аўдыёвізуальныя матэрыялы; электронныя сродкі навучання, праграмныя прадукты, распрацаваныя педагогамі ўстановы адукацыі.
2.2 ІБЦ размяшчаецца на базе бібліятэкі ўстановы адукацыі.
2.3Абсталяванне ІБЦ ўключае:
- камп’ютар для аўтаматызацыі працы бібліятэкара, з падключэннем да лакальнай сеткі ўстановы адукацыі і доступам у Інтэрнэт;
- праграмнае забеспячэнне.
2.4 Доступ да інфармацыі, якая змяшчаецца ў ІБЦ, ажыццяўляецца з кожнага камп’ютара ўстановы адукацыі.
2.5 Бібліятэкар арганізуе і вядзе інфармацыйна-бібліяграфічныя базы дадзеных, раздзел “Электронныя падручнікі і навучальныя дапаможнікі”.
2.6 Бібліятэкар установы адукацыі сумесна з педагогамі праводзіць адбор і фарміраванне фонду ІБЦ. Вядзе адзіную базу дадзеных па ўсіх напрамках дзейнасці ІБЦ за кошт пераносу дадзеных з носьбітаў удзельнікаў адукацыйнага працэсу. Забяспечвае абарону і захоўванне інфармацыі і праграмнага забеспячэння. Ажыццяўляе дапамогу навучэнцам і педагогам у іх самастойнай дзейнасці з камп’ютарнымі праграмамі. Інфарміруе ўсіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу аб стане і абнаўленні ІБЦ.
2.7 Намеснік дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце праводзіць збор і абагульненне інфармацыі па выкарыстанні матэрыялаў ІБЦ ў адукацыйным працэсе, кансультуе настаўнікаў па выкарыстанні інфармацыйных сродкаў у адукацыйным працэсе, творчай працы, па самаадукацыі.
2.8 Кіраўніцтва ІБЦ і кантроль за яго дзейнасцю ажыццяўляе дырэктар установы адукацыі, які зацвярджае нарматыўныя загады, Палажэнні і інш., тэхналагічныя дакументы (інструкцыі па эксплуатацыі тэхнічных прылад), планы і справаздачы аб рабоце ІБЦ.
3. Асноўныя напрамкі дзейнасці ІБЦ
3.1 Стварэнне ва ўстанове адукацыі інфармацыйна-бібліятэчнага асяроддзя як сферы выхавання і навучання са спецыяльнымі бібліятэчнымі і інфармацыйнымі сродкамі.
3.2 Стварэнне банка педагагічнай інфармацыі як аднаго з кампанентаў адзінай інфармацыйнай адукацыйнай сеткі.
3.3 Фарміраванне інфармацыйнага светапогляду навучэнцаў і развіццё ўменняў па інфармацыйнаму самазабеспячэння вучэбнай, прафесійнай і іншай пазнавальнай дзейнасці.
3.4 Стварэнне ўмоў для педагогаў у атрыманні інфармацыі аб педагагічнай і метадычнай літаратуры, новых сродках навучання праз электронныя каталогі, а таксама магчымасць адбору сродкаў навучання, сувязі з педагогамі іншых устаноў агульнай сярэдняй адукацыі, іншых гарадоў, краін, выкарыстоўваючы электронную пошту, сетку Інтэрнэт.
3.5 Фарміраванне навыкаў і ўменняў самастойнай, творчай, пошукава-даследчай дзейнасці навучэнцаў і педагогаў.
3.6 Стварэнне ўмоў навучэнцам, педагогам для выкарыстання электронных падручнікаў, кніг, перыёдыкі, прагляду відэазапісаў, працы з камп’ютарнымі праграмамі.
4. Фінансаванне, матэрыяльна-тэхнічнае забеспячэнне
4.1. Фінансаванне дзейнасці ІБЦ адбываецца за кошт пазабюджэтных сродкаў, а таксама за кошт сродкаў раённых мэтавых праграм і іншых крыніц фінансавання, не забароненых заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
5. Парадак зацвярджэння Палажэння і ўнясення ў яго змяненняў
5.1 Палажэнне аб ІБЦ прымаецца рашэннем педагагічнага савета ўстановы адукацыі.
5.2 Пры неабходнасці ў Палажэнне аб ІБЦ могуць быць унесены змены і дапаўненні па ініцыятыве аддзела адукацыі, спорту і турызму Карэліцкага райвыканкама, установы адукацыі.
Задачы ІБЦ
• Забеспячэнне адукацыйнага працэсу ўстановы адукацыі і самаадукацыі вучняў, педагогаў шляхам бібліятэчнага і інфармацыйна - бібліяграфічнага абслугоўвання.
• Фарміраванне ў навучэнцаў інфармацыйнай культуры, культуры чытання, уменняў і навыкаў незалежнага бібліятэчнага карыстальніка.
• Папулярызацыя духоўна-культурнай спадчыны.
• Камп'ютарызацыя бібліятэчных працэсаў, фарміраванне школьнага медыяцэнтра.
• Прыцягненне пазабюджэтныхсродкаў на развіццё бібліятэкі.
• Арганізацыя камфортнага бібліятэчнага асяроддзя.
2.1. Права карыстання бібліятэкай маюць вучні, педагагічныя работнікі і другія супрацоўнікі школы, законныя прадстаўнікі навучэнцаў школы.
2.2. Карыстальнікі маюць права:
2.2.1. На бібліятэчнае, інфармацыйнае і даведачна-бібліяграфічнае абслугоўванне адпаведна іх патрабаванням і інтарэсам.
2.2.2. Бясплатна атрымліваць поўную інфармацыю аб складзе і змесце бібліятэчных фондаў, кансультатыўную дапамогу ў пошуку крыніц інфармацыі.
2.2.3. Бясплатна атрымліваць для часовага карыстання творы друку і падручнікі бібліятэчнага фонду.
2.2.4. Атрымліваць доступ да інфармацыйных рэсурсаў бібліятэкі.
3.3.4. Ажыцяўляюць кантроль за захаванасцю, праводзяць гутаркі, конкурсы па выхаванню беражлівых адносін да кнігі.
4. Адказнасць і абавязкі карыстальнікаў
4.1. Выконваць правілы карыстання бібліятэкай.
4.2. Беражліва адносіцца да фонду бібліятэкі.
4.3. Пры выбыцці са школы карыстальнік абавязаны вярнуць усе выданні з фонду бібліятэкі.
Карыстальнік абавязаны:
4.4.1. Вяртаць узятыя ў карыстанне выданні з фонду своечасова.
4.4.2. Не выносіць з бібліятэкі выданні без запісу ў прынятых формах уліку.
4.4.3. Беражліва адносіцца да бібліятэчнага фонду (не рабіць пазнак, падкрэсліванняў, не выраваць і не загінаць старонак).
4.4.4. Кожны год праходзіць перарэгістрацыю.
4.5. Карыстальнік, які страціў выданне з фонду бібліятэкі або, які нанёс шкоду, абавязаны замяніць яго такім жа або раўназначным.
4.6. За нанясенне шкоды або страту выдання з бібліятэчнага фонду карыстальнікам адказнасць нясуць яго бацькі, апекуны обо папячыцелі.
4.7. Карыстальнікі, якія парушылі правілы карыстання, могуць быць пазбаўлены права карыстання тэрмінам на 1 месяц. За асаблівыя парушэнні, карыстальнікі нясуць адміністратыўную, грамадзянска-прававую і крымінальную адказнасць.
Бібліятэка абавязана:
5.1. Абслугоўваць карыстальнікаў бібліятэкі ўстановы адукацыі ў адпаведнасці з правіламі карыстання бібліятэкай.
5.2. Ствараць і падтрымліваць камфортныя ўмовы для карыстальнікаў.
5.3. Не выкарыстоўваць звесткі аб карыстальніках, іх інтарэсах з іншымі мэтамі, акрамя навуковых і бібліятэчна-вытворчых.
5.4. Даваць поўную інфармацыю аб наяўнасці выданняў у фондзе, сістэматычна інфармаваць аб паступіўшых выданнях.
5.5. Аказваць дапамогу ў выбары неабходнай літаратуры.
5.6. Сістэматычна сачыць за своечасовым вяртаннем у бібліятэку выданняў з фонду.
5.7. Забяспечыць рэжым работы ў адпаведнасці з патрабаваннямі школы.
5.8. Забяспечыць захаванасць і рацыянальнае выкарыстанне бібліятэчнага фонду, стварыць неабходныя ўмовы для захавання выданняў.
Аналіз работы інфармацыйна – бібліятычнага цэнтра
за 2023/2024 навучальны год
Кароткая даведка пра бібліятэку.
ІБЦ школы займае асобнае ізаляванае памяшканне, якое складаецца з 1 пакоя агульнай плошчай 50 м2.
ІБЦ абсталявана:
стэлажы для кніг (7 шт.); стэлаж для газет (1 шт.); сталы для чытачоў (1 шт.); стол - бар'ер (1 шт.); кампьютэр – 1; прынтар - 1
Арганізавана месца для работы карыстальнікаў ІБЦ, рабочае месца бібліятэкара. Асвятленне адпавядае санітарна-гігіенічным патрабаванням.
Арганізуе работу ІБЦ адзін работнік – бібліятэкар.
Рэжым работы ІБЦ: з 13.00 да 16.30 штодня
СУБОТА З 10.00 ДА 12.30 без перапынка на абед
з адным выходным днём (нядзеля).
ІБЦ працуе па плану, зацверджанаму дырэктарам установы адукацыі, абапіраючыся на раздзелы агульнашкольнага плану.
Асноўнымі накірункамі дзейнасці ІБЦ з'яўляюцца:
Агульны фонд бібліятэкі на 01.09.2023 – 7 845 экз.
З іх:
мастацкая літаратура – 5 618 экз.;
вучэбная літаратура – 2 212 экз.
Фонд мастацкай літаратуры знаходзіцца ў адкрытым доступе чытачоў. Бібліятэка ўкамплектаваная навукова-папулярнай, даведкавай, галіновай, мастацкай літаратурай для дзяцей:
ІІ. Для забеспячэння ўліку пры рабоце з фондам вядзецца наступная дакументацыя Бібліятэчны фонд:
Фонд падручнікаў:
Запісы ў дакументах робяцца своечасова.
У 2023/2024 навучальным годзе працягвалася работа па растаноўцы фонду па табліцах ББК. Рэжым захаванасці фонду выконваецца. Усе выданні тэхнічна апрацаваныя (прастаўленыя штамп і інвентарны нумар).
Каштоўная літаратура, а таксама слоўнікі і энцыклапедыі выдзеленыя на асобным стэлажы для карыстання ў чытацкім кутку.
У бібліятэцы сістэматычна вядзецца «Дзённік работы», у якім улічваюцца звесткі аб колькасці і складзе чытачоў па групах, пра аб'ём выдадзеных выданняў.
Для фонду падручнікаў выдзелена асобнае памяшканне. Расстаноўка зроблена па класах. Асобна вылучаныя састарэлыя кнігі, прызначаныя да спісання. Па меры паступлення новых падручнікаў, працягвала папаўняцца і рэдагавацца картатэка падручнікаў.
У мэтах прафілактыкі захаванасці падручнікаў, бібліятэкарам праводзіліся гутаркі з чытачамі-дзецьмі на абанеменце, а класнымі кіраўнікамі – на класных гадзінах. Сістэматычна праводзіліся рэйды па захаванасці падручнікаў.
У канцы навучальнага года па графіку праходзіць прыём падручнікаў па класах.
Аналіз асноўных паказчыкаў школьнай бібліятэкі (чытаемасць, наведвальнасць, абарачальнасць) сведчаць аб стабільнасці чытацкай актыўнасці ў дзяцей падлеткавага ўзросту. Гэта можа тлумачыцца тым, што ў апошні час бібліятэка недастаткова папаўнялася мастацкай літаратурай менавіта для падлеткаў, знізілася цікавасць школьнікаў да чытання праграмных твораў, скарочаны варыянт твора можна знайсці і прачытаць у інтэрнэце.
IIІ. Арганізацыя работы з чытачамі.
На канец навучальнага года прайшлі перарэгістрацыю ўсе чытачы.
Класныя кіраўнікі рэгулярна звяртаюцца ў бібліятэку за матэрыялам для правядзення класных гадзін і выхаваўчых мерапрыемстваў рознай тэматыкі: Дзень маці, Новы год, аб правільным харчаванні, здароваму ладу жыцця і г.д.
На працягу ўсяго года вялася работа па рэдагаванні даведкава-бібліяграфічнага апарату. Бібліятэка працягвае работу па збору матэрыялу ў тэматычныя папкі-назапашвальнікі. Былі складзены бібліяграфічныя спісы літаратуры ў дапамогу класным кіраўнікам па здароваму ладу жыцця, па прафарыентацыі.
Сёлета бібліятэка выконвала ўсе віды даведак: тэматычных, удакладняючых бібліяграфічных, адрасных бібліяграфічных, фактаграфічных.
У рабоце бібліятэкі выкарыстоўваліся розныя формы і метады прыцягнення дзяцей да кнігі, выхаванню цікавасці да чытання. Выннік невысокай цікавасці да чытання складаецца ў захапленні тэлевізарам, камп’ютарнымі гульнямі. Дзеці галоўным чынам чытаюць прыгодніцкую літаратуру, дэтэктывы сучасных аўтараў. У школьнай бібліятэцы такіх выданняў вельмі мала.
Роля бібліятэкі ў прапагандзе літаратуры вялікая. Дапамагчы арыентавацца ў кніжным багацці, прымаць актыўны ўдзел у школьным жыцці – гэта абавязак школьнага бібліятэкара. Клопат школьнай бібліятэкі складаецца ў тым, каб кожны чытач знайшоў сваю кнігу, атрымаў неабходную параду, апынуўся ў стане, спрыяльным для самаадукацыі, самараскрыцця асобы.
Найважным накірункам дзейнасці бібліятэкі з'яўляецца раскрыццё фонду праз выставы. У бібліятэцы афармляюцца разнастайныя кіжныя паліцы да юбілейных і знамянальных дат. Маюцца пастаянна дзеючыя кніжныя выставы, якія рэгулярна абнаўляюцца новай літаратурай. Найболей значнымі і ўдалымі былі цыклы выстаў да каляндарных дат: "Дзякуй салдатам Перамогі за тое, што не ведаем вайны", "У імя чалавецтва", "Чарнобыль - чорны боль", "Компас у краіну здароўя" кніжны развал "Любі, шануй, ведай роднае слова" і інш.
Падбіраючы матэрыял да гэтых выстаў, імкнешся расказаць не толькі гісторыю, паведаміць цікавыя факты, але і прапанаваць літаратуру з выставы і пагутарыць з чытачамі.
Асаблівая ўвага надаецца выставам, прысвечаным пісьменнікам-юбілярам. У бібліятэцы маюцца памяткі па ЗЛЖ, прафарыентацыі, правілам бяспечных паводзін, правах дзіцяці і інш., якімі чытачы карыстаюцца пры падрыхтоўцы да інфармацыйных гадзін і класных мерапрыемстваў.
Праводзяцца рэкамендацыйныя гутаркі з рознымі катэгорыямі чытачоў пры выдачы кніг, каля выстаў; гутаркі пра прачытаныя кнігі пры здачы кніг на абанеменце.
Штогод праводзіцца "Тыдзень дзіцячай кнігі", “Дзень пяцікласніка”, "Вандраванне па Чытай-Городу", экскурсія ў бібліятэку для навучэнцаў 1 і 2 класаў, прысвячэнне ў чытачы навучэнцаў 1 класа.
Большасць мерапрыемстваў бібліятэкі суправаджаюцца прэзентацыяй, праводзяцца інтэрактыўныя гульні, флэш-гульні па казках, гадзіна чытання "Бібліятэрапія", практыкуецца выкарыстанне прайгравальніка для праслухоўвання казак і іншых твораў у выкананні артыстаў.
Захаванне традыцый чытання ў сям'і – заклад паспяховага прылучэння да чытання дзяцей. Гэта і вызначыла галоўную скіраванасць усёй работы школьнай бібліятэкі. Практычна ўсе мерапрыемствы спрыялі развіццю цікавасці да чытання. Разам з педагагічным калектывам выкарыстоўваліся розныя формы работы па прапагандзе кнігі. З мэтай прыцягнення вучняў і бацькоў да сістэматычнага чытання і наведвання бібліятэкі праводзіліся мерапрыемствы у клубе “Лікі сям'і” па тэме чытання, прывіцця інтарэсу да кнігі.
Адно з важных месцаў у гэтай рабоце – масавыя мерапрыемствы, менавіта на гэтых мерапрыемствах адбываюцца жывыя зносіны з вучнямі, іх бацькамі. Гэта –агляды, абмеркаванні, віктарыны, літаратурныя гульні. Сумесна з класнымі кіраўнікамі падрыхтавалі і правялі вусныя часопісы “Дзеля міру на зямлі” і "Была вайна…", пазнавальна-гульнёвую праграму "Дзіўная незнаёмка - бульба", бібліятэчны час “Цуд, імя якому – кніга” (7 кл.), бібліятэчны час “Я – дзіця, я – чалавек”, свята кнігі “Ты з кнігай дружы” (3 кл.), “Прысвячэнне ў чытачы” (1 кл.).
У шосты школьны дзень чытачы наведвалі наступныя мерапрыемствы: пазнававальную гульню “Вясёлыя ўрокі”, літаратурная віктарына “Хто аўтар?”, інтэлектуальны марафон “Свая гульня”, віктарына “Загадкі зімушкі-зімы”, флэш-гульня “Казачная краіна” і іншыя.
Усе мерапрыемствы, якія праводзіліся бібліятэкай, былі накіраваныя на літаратурную, гістарычную, талерантную асвету школьнікаў, якая спрыяе патрыятычнаму, маральнаму, эстэтычнаму выхаванню і фарміраванню цікавасці да кнігі і чытання.
VІ. Работа з актывам.
Работа вялася па плану:
- знаёмства з фондам (г.з. растаноўкай кніг па раздзелах) для таго, каб самім можна было правільна паставіць кнігі на свае месцы;
- пры паступленні новых выданняў навучальнай і мастацкай літаратуры актывісты прастаўлялі бібліятэчны штамп;
- адзін з этапаў работы – абслугоўванне чытачоў на абанеменце. Вучыліся запісваць кнігі ў фармуляры, дапамагалі ў выбары кніг навучэнцам пачатковых класаў;
- прымалі актыўны ўдзел у шматлікіх мерапрыемствах школьнай бібліятэкі.
VIІ. Павышэнне кваліфікацыі.
Павышэнне кваліфікацыі ажыццяўлялася праз самаадукацыю, а таксама матэрыялы часопіса “Бібліятэка прапануе”, сеткі Інтэрнэт, блогі і Інтэрнэт-супольнасці бібліятэкараў.
VIIІ. Узаемадзеянне з іншымі службамі і іншымі арганізацыямі
Для павышэння цікавасці дзяцей да кніг школьная бібліятэка цесна супрацоўнічае з сельскай бібліятэкай. Пачатковыя класы рэгулярна на працягу года калектыўна наведваюць гэтую бібліятэку, удзельнічаюць у мерапрыемствах: дыспутах, віктарынах, тэматычных гадзінах.
Х. Вывады пра работу школьнай бібліятэкі за справаздачны год.
Аналізуючы работу школьнай бібліятэкі за 2023/2024 навучальны год, можна зрабіць наступныя высновы:
школьная бібліятэка выконвае вялікі аб'ём работы па паданні карыстальнікам неабходнага інфармацыйнага матэрыялу.
Асноўныя задачы, пастаўленыя на гэты навучальны год, выкананы.
ХІ. Задачы на новы навучальны год
Асноўныя праблемы, над якімі неабходна працаваць:
№ |
Мерапрыемствы |
Адказны |
Тэрмін выканання |
Вучоба |
|||
1 |
Знаёмства з работай ІБЦ |
Юшкевіч Н.А., бібліятэкар |
Верасень |
2 |
Павышэнне ўзроўню ведаў працы ІБЦ
|
Юшкевіч Н.А., бібліятэкар |
Пастаянна
|
3 |
Навучанне новых членаў актыву ІБЦ
|
Юшкевіч Н.А., бібліятэкар |
Пастаянна |
4 |
Падвядзенне вынікаў працы за год на пасяджэнні актыву ІБЦ |
Юшкевіч Н.А., бібліятэкар |
Май |
Бібліяграфічная работа
|
|||
5 |
Дапамога ў правядзенні рэйдаў па захаванасці навучальнага фонду |
Юшкевіч Н.А., бібліятэкар |
1 раз в чвэрць |
6 |
Дапамога ў правядзенні ўрокаў інфармацыйнай культуры |
Юшкевіч Н.А., бібліятэкар |
1 раз в месяц |
Абслугоўванне чытачоў на абанеменце |
|||
7 |
Абслугоўванне чытачоў на абанеменце |
Юшкевіч Н.А., бібліятэкар |
Па меры неабходнасці |
8 |
Дапамога ў выбары кніг, часопісаў навучэнцам пачатковых класаў |
Юшкевіч Н.А., бібліятэкар |
Штодня |
9 |
Распаўсюджванне інфармацыі сярод вучняў аб перыёдыцы ў ІБЦ |
Юшкевіч Н.А., бібліятэкар Актыў ІБЦ |
Пастаянна |
Работа з фондам мастацкай і вучэбнай літаратуры |
|||
10 |
Прастаўленне бібліятэчнага штампа пры паступленні новых выданняў |
Юшкевіч Н.А., бібліятэкар Актыў ІБЦ |
Пры паступленні новай літаратуры |
11 |
Рамонт мастацкай і вучэбнай літаратуры |
Юшкевіч Н.А., бібліятэкар Актыў ІБЦ |
2 разы у чвэрць |
12 |
Здача школьных падручнікаў |
Юшкевіч Н.А., бібліятэкар Актыў ІБЦ |
Май |
13 |
Выдача школьных падручнікаў |
Юшкевіч Н.А., бібліятэкар Актыў ІБЦ |
Жнівень |
Апрацоўка перыядычных выданняў |
|||
14 |
Вядзенне картатэкі перыядычных выданняў у Бібліёграфе |
Юшкевіч Н.А., бібліятэкар |
Пастаянна |
15 |
Апрацоўка перыядычных выданняў |
Юшкевіч Н.А., бібліятэкар |
Пастаянна |
Удзел у пазакласных мерапрыемствах |
|||
16 |
Падборка матэрыялаў да мерапрыемстваў |
Юшкевіч Н.А., бібліятэкар |
Пастаянна |
17 |
Афармленне тэматычных папак |
Юшкевіч Н.А., бібліятэкар |
Пастаянна |
18 |
Дапамога ў арганізацыі правядзення мерапрыемстваў, кніжных выстаў, кніжных паліц, выставы малюнкаў |
Юшкевіч Н.А., бібліятэкар Актыў ІБЦ |
Згодна плана работы ІБЦ |
Правядзенне санітарнага дня |
|||
19 |
Дапамога ў правядзенні вільготнай уборкі памяшкання ІБЦ |
Юшкевіч Н.А., бібліятэкар |
Першы панядзелак месяца |
20 |
Генеральная ўборка памяшкання ІБЦ і кнігасховішча |
Юшкевіч Н.А., бібліятэкар Актыў ІБЦ |
Ліпень |
Парадак здачы школьных падручнікаў
(прысутнасць класнага кiраўнiка абавязкова!)
Навучэнцы 1- 4 класаў здаюць падручнікі разам з класам і класным кіраўніком у любы час па ўзгадненні з бібліятэкарам.
Класным кіраўнікам папярэдне пераканацца ў тым, што падручнікі здаюцца чыстыя (без паметак, падкрэсліванняў) і падклееныя.
Згодна з загадам Міністэрства адукацыі ад 23 мая 2012 г. чытач, які згубіў дакументы з фонду бібліятэкі або які нанёс яму незаменны ўрон, абавязаны замяніць яго адпаведным цi прызнаным бібліятэкай раўназначным.
За згубу дакумента з фонду бібліятэкі або нанясення яму незаменнай шкоды непаўналетнім чытачом адказнасць нясуць яго бацькі (апекуны, папячыцелi) (загад МА РБ ад 27 снежня 1999г. №768).
Вучням 9 і 11 класа, якія не здалі падручнікі і мастацкую літаратуру ў бібліятэку, дакументы аб заканчэнні школы выдавацца не будуць.
Навучэнцам 1-8, 10 класаў, якiя не здалі падручнікі і мастацкую літаратуру ў бібліятэку, не будуць выдадзены падручнікі на новы навучальны год.