Сітуацыйная дапамога інвалідам

Сітуацыйная дапамога інвалідам

У мэтах рэалізацыі Закона Рэспублікі Беларусь ад 30 чэрвеня 2022 г. № 183-З "Аб правах інвалідаў і іх сацыяльнай інтэграцыі", мерапрыемстваў Нацыянальнага плана дзеянняў па рэалізацыі ў Рэспубліцы Беларусь палажэнняў Канвенцыі аб правах інвалідаў у дзяржаўнай установе адукацыі "Пятрэвіцкая сярэдняя школа" пры неабходнасці аказваецца сітуацыйная дапамога інвалідам.
Інваліду, які суправаджае яго асобе з мэтай атрымання якой-небудзь паслугі або інфармацыі, якая прадастаўляецца ўстановай, рэкамендуецца папярэдне паведаміць аб гэтым работніку ўстановы, за якім замацаваны абавязкі па аказанні сітуацыйнай дапамогі, указаўшы характар ​​і аб'ём патрабаванай сітуацыйнай дапамогі.
Кантактны нумар тэлефона работнікаў установы, за якімі замацаваны абавязкі па аказанні сітуацыйнай дапамогі інвалідам:
Засадзінская Аксана Іванаўна, намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце, 8 (029) 7064537.;
Запольская Таццяна Міхайлаўна, настаўнік-дэфектолаг, 8 (025)7424316;
Макрушыч Марына Пятроўна. педагог сацыяльны, 8 (044)4762543
свернуть

ПАРАДАК АКАЗАННЯ СІТУАЦЫЙНАЙ ДАПАМОГІ

                                                                                                       ЗАЦВЕРДЖАНА

                                                                                                                     Загад дырэктара дзяржаўнай установы адукацыі                                                                                                               «Пятрэвіцкая сярэдняя школа» ад 27.10.2023 № 325

 

ПАРАДАК АКАЗАННЯ СІТУАЦЫЙНАЙ ДАПАМОГІ

ІНВАЛІДАМ РОЗНЫХ КАТЭГОРЫЙ

У ДЗЯРЖАЎНАЙ УСТАНОВЕ АДУКАЦЫІ

«ПЯТРЭВІЦКАЯ СЯРЭДНЯЯ ШКОЛА»

 

ГЛАВА 1. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

1. Аказанне сітуацыйнай дапамогі, нараўне з элементамі безбар'ернага асяроддзя жыццядзейнасці, выкарыстаннем асістыўных прылад і прыстасаванняў, альтэрнатыўных форм прадастаўлення паслуг (дыстанцыйна, дома і да т.п.), з'яўляецца адным з мерапрыемстваў па адаптацыі аб'ектаў і паслуг, з улікам асаблівых патрэб інвалідаў. , што ў меншай ступені вядзе да ізаляцыі інвалідаў, і ў большай ступені забяспечвае роўнасць іх правоў і роўны ўдзел у розных сферах жыцця грамадства.

2. Забеспячэнне доступу інвалідам розных катэгорый (далей - інваліды) да памяшканняў Дзяржаўнай установы адукацыі «Пятрэвіцкая сярэдняя школа» (далей – Пятрэвіцкая СШ), нароўні з іншымі асобамі магчымы ў адпаведнасці з распрацаваным алгарытмам аказання сітуацыйнай дапамогі.

 

ГЛАВА 2. ВЫКАРЫСТАНЫЯ ПАНЯЦЦЯ

Адаптацыя - прыстасаванне асяроддзя жыццядзейнасці з улікам асаблівых патрэб інвалідаў, уключаючы забеспячэнне даступнасці, бяспекі, камфортнасці і інфарматыўнасці асяроддзя жыццядзейнасці з дапамогай тэхнічных і арганізацыйных рашэнняў.

Асістыўныя прылады і прыстасаванні - прылады, прыстасаванні і праграмы, у тым ліку тэхнічныя сродкі сацыяльнай рэабілітацыі (крэсла-калыскі, кіі, мыліцы, хадункі і г.д.), якія дазваляюць інвалідам палепшыць і (або) кампенсаваць рэалізацыю пэўных функцый (зроку, слыху , перамяшчэння, зносін і да т.п.) і тым самым пашырыць магчымасці самастойнага пражывання і ўдзелу ў жыцці грамадства.

Безбар'ернае асяроддзе жыццядзейнасці – асяроддзе, у тым ліку ў будынках і збудаваннях, прыстасаванае да магчымасцей інвалідаў і стварае ўмовы для іх самастойнай (без пастаяннай дапамогі практычна здаровых людзей) дзейнасці. Даступнасць аб'ектаў і паслуг - наяўнасць неабходных умоў для забеспячэння інвалідам роўнага з іншымі грамадзянамі доступу ў грамадскія месцы, будынкі і збудаванні з мэтай рэалізацыі іх правоў, атрымання неабходных паслуг і ажыццяўлення паўсядзённай жыццядзейнасці.

Жэставая мова – знакавая сістэма, натуральна створаная людзьмі з парушэннем слыху і суадносная паняційнае змест з прасторава-візуальным прайграваннем.Інвалід - чалавек з устойлівымі фізічнымі, псіхічнымі, інтэлектуальнымі або сэнсарнымі парушэннямі, якія пры ўзаемадзеянні з рознымі бар'ерамі могуць перашкаджаць яго поўнаму і эфектыўнаму ўдзелу ў жыцці грамадства нароўні з іншымі людзьмі.

Сітуацыйная дапамога - дапамога, якая аказваецца інваліду персаналам арганізацыі, якая аказвае паслугі, у мэтах пераадолення бар'ераў, якія перашкаджаюць яму наведваць аб'екты і атрымліваць неабходныя паслугі нароўні з іншымі грамадзянамі.

Сітуацыйная дапамога - гэта дапамога, якая аказваецца інваліду ў мэтах пераадолення бар'ераў, якія перашкаджаюць яму атрымліваць усе паслугі, якія аказваюцца насельніцтву, нароўні з іншымі асобамі.

Паслуга - дзейнасць, вынікі якой не маюць матэрыяльнага выказвання, рэалізуюцца і спажываюцца ў працэсе ажыццяўлення гэтай дзейнасці.

Ясная мова - форма адлюстравання (прайгравання) пісьмовай, вуснай і іншай інфармацыі, даступная для людзей, якія адчуваюць цяжкасці ў яе ўспрыманні і разуменні, якая прадугледжвае пераўтварэнне такой інфармацыі ў мэтах выключэння складаных і запазычаных тэрмінаў і паняццяў, спрашчэнні структуры выказвання, канкрэтызацыі, скарачэння тэксту, размяшчэння слоў у пэўнай паслядоўнасці

 

ГЛАВА 3. АСНОЎНЫЯ ПАТРАБАВАННІ ДА АКАЗАННЯ ДАПАМОГІ

1. Аказанне дапамогі праводзіцца толькі са згоды інваліда, пасля ўдакладнення характару і аб'ёму неабходнай дапамогі, парадку яе аказання непасрэдна з інвалідам пры наведванні ўстановы адукацыі. Пры магчымасці неабходна ўдакладняць характар ​​і аб'ём неабходнай дапамогі да наведвання ўстановы адукацыі (напрыклад, па тэлефоне).

2. Дапамога на ўваходзе ў Пятрэвіцкую сярэднюю школу павінен умець аказаць любы супрацоўнік установы. Для аказання дапамогі пры ўваходзе/выходзе з установы, перамяшчэнні ўнутры ўстановы прызначаюцца супрацоўнікі, падрыхтаваныя (здольныя) для аказання дапамогі.

3. Аказанне дапамогі павінна насіць бесперапынны характар, г.зн. інфармацыя аб асобе, якая мае патрэбу ў аказанні сітуацыйнай дапамогі павінна перадавацца "па ланцужку" ад аднаго супрацоўніка да іншага, у адпаведнасці з распрацаваным алгарытмам.

4. Аказанне дапамогі не павінна прычыніць шкоду, не павінна навязвацца. Пры аказанні дапамогі неабходна выконваць маральна-прававыя прынцыпы зносін і ўзаемадзеяння: паважлівасць, гуманнасць, ветлівасць, невыдаванне медыцынскай таямніцы, канфідэнцыйнасць, неўмяшанне ў сферу асабістага жыцця грамадзяніна, перавага індывідуальнага падыходу да чалавека.

5. У выпадку прапановы дапамогі неабходна пачакаць, пакуль яе прымуць, а потым пацікавіцца, што і як рабіць. Да дзіцяці дапушчальна звяртацца па імі, да даросламу - па імі і імю па бацьку. Звяртацца па імені і на "ты", можна толькі ў выпадку блізкага знаёмства.

6.Размаўляць з наведвальнікам трэба звычайным голасам і мовай, з інвалідам з парушэннямі разумовага развіцця перайсці на зносіны на яснай мове.

7. Пры знаёмстве з чалавекам з інваліднасцю і асобамі з абмежаванымі магчымасцямі, цалкам натуральна паціснуць яму руку: нават тыя, каму цяжка рухаць рукой ці хто карыстаецца пратэзам, цалкам могуць паціснуць руку - правую ці левую, што цалкам дапушчальна.

8. Пры зносінах з чалавекам з парушэннямі зроку абавязкова прадстаўляюцца ўсе прысутныя. Калі агульная гутарка ў групе, не забываць тлумачыць, да каго ў дадзены момант звяртаюцца.

9. Пры зносінах з інвалідам па слыху звяртацца непасрэдна да яго, а не да суправаджальнай асобы або перакладчыка мовы жэстаў, які прысутнічае пры размове.

10. Пры размове з чалавекам, які адчувае цяжкасці ў маўленчай зносінах, неабходна быць цярплівым, не папраўляць, не перабіваць яго і не дамаўляць за яго.

11. Пазбягаць канфліктных сітуацый. Уважліва слухаць чалавека з інваліднасцю і імкнуцца чуць яго. Рэгуляваць уласныя эмоцыі, якія ўзнікаюць у працэсе ўзаемадзеяння. Імкнуцца цывілізавана супрацьстаяць маніпуляванню. Забяспечваць высокую культуру і этыку ўзаемаадносін

 

ГЛАВА 4. ПАРАДАК АКАЗАННЯ СІТУАЦЫЙНАЙ ДАПАМОГІ ПРЫ НАВЕДАННІ ДЗЯРЖАЎНАЙ УСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ «ПЯТРЭВІЦКАЯ СЯРЭДНЯЯ ШКОЛА» АСОБ З ІНВАЛІДНАСЦЮ

1. З улікам наяўных парушэнняў функцый арганізма, асоб з інваліднасцю можна аб'яднаць у пяць груп:

асобы з рухальнымі парушэннямі;

асобы з парушэннем зроку;

асобы з парушэннем слыху;

асобы з парушэннем гаворкі;

асобы з кагнітыўнымі (інтэлектуальнымі, разумовымі) парушэннямі.

2. Пры знаходжанні інваліда ў памяшканнях установы адукацыі яму аказваецца сітуацыйная дапамога:

пры ўваходзе і выхадзе з будынка;

пры перамяшчэнні ўнутры будынка, пры ўздыме і спуску па лесвіцы;

у гардэробе.

3. Дзеянні супрацоўніка, які забяспечвае прапускны рэжым ва ўстанове адукацыі, пры аказанні сітуацыйнай дапамогі інваліду:

бачыць наведвальніка з абмежаваннем перамяшчэння (на калясцы, мыліцах), з белым кіем, адчыняе ўваходныя дзверы ва ўстанову;

аказвае дапамогу пры ўваходзе ў будынак установы;

удакладняе, у якой дапамозе мае патрэбу інвалід, мэта наведвання ўстановы (у выпадку, калі наведванне не вызначана загадзя);

паведамляе адказнаму спецыялісту (дзяжурнаму адміністратару) аб наведванні ўстановы інвалідам з абмежаваннем перамяшчэння, парушэннем зроку, слыху;

да прыбыцця адказнага спецыяліста супрацоўнік, які забяспечвае прапускны рэжым, накіроўвае інваліда або маламабільнага грамадзяніна да месца чакання і забяспечвае яго суправаджэнне да месца чакання наступнымі спосабамі:

інваліду з парушэннем слыху далонню паказвае на крэсла ў зоне чакання (які запрашае жэст) і прапануе на яго сесці;

інваліду з парушэннем зроку спачатку дае магчымасць зарыентавацца ў прасторы, затым, дакрануўшыся да яго пляча ці рукі, прапануе прайсці да месца чакання, суправаджаючы рух, ідучы наперадзе, падтрымліваючы інваліда за локаць/руку, або накіроўваючы яго словамі (крыху лявей, правей);

аказвае дапамогу пры выхадзе з будынку ўстановы.

4. Дзеянні адказнага спецыяліста (кіраўніка) пры аказанні сітуацыйнай дапамогі інваліду:

пры сустрэчы з інвалідам адказны спецыяліст павінен паведаміць сваё прозвішча, імя, імя па бацьку, пасаду і высветліць, па якім пытанні звярнуўся грамадзянін;

праводзіць да месца правядзення прыёму наведвальнікаў: асабісты прыём ажыццяўляецца ў кабінеце першага паверха (пры цяжкасцях з перамяшчэннем наведвальніка з інваліднасцю), або ў кабінеце кіраўніка ўстановы;

аказанне дапамогі, у тым ліку пры перамяшчэнні, рабіць толькі са згоды інваліда, пасля ўдакладнення характару і аб'ёму неабходнай дапамогі, парадку яе аказання непасрэдна з інвалідам і ў адпаведнасці з агульнымі этычнымі нормамі і правіламі пры зносінах з людзьмі з інваліднасцю;

суправаджае інваліда на выхад з будынка ўстановы адукацыі.

  1. Усе работнікі ўстановы адукацыі павінны авалодваць навыкамі камунікацыі з інвалідамі розных катэгорый, у тым ліку па аказанні сітуацыйнай дапамогі.
свернуть