Прыём вучняў у першы клас

Прыём вучняў у першы клас

Прыём вучняў у першы клас

Умовы прыёму ў першы клас

Прыём дакументаў у першы клас дзяржаўнай установай адукацыі "Пятрэвіцкая сярэдняя школа" ажыццяўляецца ў адпаведнасці з

Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі;

Палажэннем аб установе агульнай сярэдняй адукацыі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі ад 19.09.2022 № 322;

Інструкцыяй аб парадку ўліку дзяцей у мэтах атрымання імі агульнай сярэдняй, спецыяльнай адукацыі, зацверджанай пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 24.08.2022 № 285;

Пісьмом Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 24.02.2023 № 02-01-14/2404/дс "Аб арганізацыі прыёму ў I класы ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі".

Да ведама БАЦЬКОЎ

Згодна з пунктам 3 артыкула 151 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі прыём (залічэнне) дзяцей у I клас ва ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі (далей – УАСА) ажыццяўляецца па дасягненні імі на пачатак навучальнага года ўзросту шасці гадоў або па жаданні аднаго з законных прадстаўнікоў дзіцяці з пазнейшага узросту.

Па заяве аднаго з законных прадстаўнікоў пры наяўнасці рашэння педагагічнага савета дапускаецца прыём (залічэнне) у I клас дзіцяці, якому шэсць гадоў спаўняецца ў бягучым каляндарным годзе.

У адпаведнасці з часткай першай пункта 1 артыкула 151 Кодэкса аб адукацыі рашэннем Навагрудскага раённага выканаўчага камітэта за ўсімі УАСА замацаваны бліжэйшыя дамы (вёскі, пасёлкі) па мікрараёне.

Згодна з патрабаваннямі, устаноўленымі ў пункце 6 артыкула 150 Кодэкса аб адукацыі, прыём (залічэнне) у I класы УАСА ажыццяўляецца ў адпаведнасці з кантрольнымі лічбамі прыёму, напаўняльнасцю класаў, якія ўстанаўліваюцца рашэннем заснавальніка ўстановы адукацыі або ўпаўнаважаным ім органам у адпаведнасці з патрабаваннямі.

Пераважнае права пры прыёме (залічэнні) у I класы маюць дзеці, якія пражываюць у мікрараёне УАСА.

У прыёме (залічэнні) дзіцяці, якое пражывае ў мікрараёне УАСА, можа быць адмоўлена толькі з прычыны адсутнасці ў ім вольнага месца. Пры наяўнасці вольных месцаў ва УАСА могуць прымацца дзеці незалежна ад месца іх жыхарства.

У 2024/2025 навучальным годзе дзяржаўная ўстанова адукацыі "Пятрэвіцкая сярэдняя школа" плануе адкрыць адзін першы клас. Мова навучання: беларуская. Настаўнік І класа – Чура Надзея Іванаўна, настаўнік пачатковых класаў першай кваліфікацыйнай катэгорыі.

Прыём дакументаў у 1 клас праводзіцца з 12 чэрвеня 2024 г. па 15 жніўня 2024 г.

ДЛЯ ДЗЯЦЕЙ, якія пастаянна пражываюць (зарэгістраваны) у мікрараёне

Прыём дакументаў у першы клас ад законных прадстаўнікоў дзяцей, якія пастаянна пражываюць (зарэгістраваны) на тэрыторыі мікрараёна, замацаванага рашэннем Навагрудскага раённага выканаўчага камітэта ад 15.02.2018 № 111 за дзяржаўнай установай адукацыі "Пятрэвіцкая сярэдняя школа", праводзіцца ў кабінеце намесніка дырэктара па вучэбнай рабоце (II паверх) па наступнаму графіку:

панядзелак – пятніца - з 8:00 да 13:00; з 14:00 да 20:00                  

субота (10.06; 24.06; 08.07; 22.07; 12.08) – з 8:00 да 13:00

 

Пералік дакументаў, неабходных для прадастаўлення ў прыёмную камісію (для зарэгістраваных на тэрыторыі мікрараёна):

  • заява аднаго з законных прадстаўнікоў дзіцяці на імя дырэктара (запаўняецца пры падачы дакументаў);
  • медыцынская даведка з заключэннем медыцынскай камісіі (з указаннем медыцынскай групы па фізкультуры і групы здароўя; абавязковым з'яўляецца запіс педыятра аб гатоўнасці дзіцяці да навучання ў першым класе);
  • заключэнне ЦКРНіР аб праграме навучання (пры яго наяўнасці).

ДЛЯ ДЗЯЦЕЙ, якія пастаянна не пражываюць (не зарэгістраваны)

у мікрараёне і прэтэндуюць на свабодныя месцы

Дзеці, якія пастаянна не пражываюць (не зарэгістраваны) на тэрыторыі мікрараёна, замацаванага за дзяржаўнай установай адукацыі "Пятрэвіцкая сярэдняя школа", могуць прэтэндаваць на свабодныя месцы пры ўмове іх наяўнасці. У такім выпадку законныя прадстаўнікі павінны падаць заяву з 12 чэрвеня па 15 жніўня ў рамках асабістага прыёму дырэктара (кожны панядзелак з  08.00 да 13.00, 1 паверх, кабінет дырэктара)Разгляд заяў і прыём дакументаў ад законных прадстаўнікоў, дзеці якіх прэтэндуюць на вольныя месцы, арганізуецца ў перыяд з 16 па 28 жніўня ў парадку чарговасці падачы заяў.                                                                                                                                                               

Пералік дакументаў:

  • медыцынская даведка з заключэннем медыцынскай камісіі (з указаннем медыцынскай групы па фізкультуры і групы здароўя; абавязковым з'яўляецца запіс педыятра аб гатоўнасці дзіцяці да навучання ў першым класе);
  • заключэнне ЦКРНіР аб праграме навучання (пры яго наяўнасці) Дадатковую інфармацыю можна атрымаць: па тэлефонах:+375159742545
свернуть

Аб арганізацыі прыёму ў I класы ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі

Графік прыёма дакументаў у 1 клас.

МІКРАРАЁН ДЗЯРЖАЎНАЙ УСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ “ПЯТРЭВІЦКАЯ СЯРЭДНЯЯ ШКОЛА”

МІКРАРАЁН ДЗЯРЖАЎНАЙ УСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ

“ПЯТРЭВІЦКАЯ СЯРЭДНЯЯ ШКОЛА”

 

  • аг.Пятрэвічы
  • в.М.Ізва
  • в.В.Ізва
  • в.Каменка
  • в.Навіны
  • в.Вуглы
  • в.Макрэц
  • в.Налібакі
  • в.Асмолава
  • в.Крываногава
  • в.Оркавічы
  • в.Астроўна
свернуть

Што неабходна першакласніку

Што неабходна першакласніку:

  1. Школьная форма (хлопчыкі- бардовая камізэлька; эмблема школы, чорныя брукі, белая і некальнік аднатонных рубашак, туфлі; дзяўчынкі - хлопчыкі- бардовая камізэлька; эмблема школы, чорныя брукі або спадніца, белая і некальнік аднатонных блузак)
  2. Падліковыя палачкі - 20 штук.
  3. Сшыткі: у касую лінейку - 2 штукі;у буйную клетку - 2 штукі.
  4. Ручкі шарыкавыя - 2 штукі.
  5. Алоўкі простыя - 2 штукі
  6. Блок для малявання.
  7. Каляровая папера, кардон.
  8. Каляровыя алоўкі, фламастары
  9. Акварэльныя фарбы, 2 мяккія пэндзлікі.
  10. Клей ПВА ці аловак
  11. Спартыўны касцюм.
  12. Спартыўны абутак.
  13. Зменны абутак.
  14. Мяшок для зменнага абутку.
  15. Вокладкі для сшыткаў, падручнікаў.
  16. Пластылін, дошка для лепкі, стэкі.
  17. Нажніцы з тупымі канцамі.
  18. Стаканчык для вады (непралівайка).
  19. Тачылка
  20. Ласцік
  21. Лінейка (не менш за 20 см)

 

свернуть

Практычныя рэкамендацыі бацькам па адаптацыі першакласнікаў

Практычныя рэкамендацыі бацькам па адаптацыі першакласнікаў

 

  1. Будзіце дзіця спакойна, прачнуўшыся, яно павінна ўбачыць вашу ўсмешку і пачуць ласкавы голас. Не падганяйце з раніцы, не тузайце па дробязях, не дакарайце за памылкі і промахі, нават калі "учора папярэджвалі".
  2. Не прыспешваеце. Уменне разлічыць час - ваша задача, і калі гэта дрэнна атрымоўваецца, гэта не віна дзіцяці.
  3. Не адпраўляйце дзіця ў школу без сняданку.
  4. Ні ў якім разе не развітвайцеся "папярэджваючы": "Глядзі, не песціся! Каб сёння не было дрэнных адзнак!" Пажадайце яму поспехі, падбадзёрыце, знайдзіце некалькі ласкавых слоў - у яго наперадзе цяжкі дзень.
  5. Забудзьцеся фразу "Што ты сёння атрымаў?" Сустракайце дзіця пасля школы спакойна, не абвальвайце на яго тысячу пытанняў, дайце паслабіцца. Калі дзіця залішне ўзбуджаны, калі прагне падзяліцца, не адмахвайцеся, не адкладайце на потым, выслухайце, гэта не зойме шмат часу.
  6. Калі ўбачыце, што дзіця засмучанае, але маўчыць, не дапытвайцеся, няхай супакоіцца, тады і раскажа ўсё сам.
  7. Выслухаўшы заўвагі настаўніка, не спяшаецеся ўладкоўваць лупцоўку, паспрабуйце, каб ваша гутарка з настаўнікам адбывалася без дзіцяці. Дарэчы, заўсёды не лішняе выслухаць абодва бакі і не спяшацца з высновамі.
  8. Пасля школы не спяшаецеся садзіцца за ўрокі, неабходна дзве гадзіны адпачынку (яшчэ лепш за 1,5 гадзіны паспаць) для аднаўлення сіл. Нізкая працаздольнасць з 14-16 гадзін.
  9. Не прымушайце рабіць урокі за адзін прысест, пасля 15-20 хвілін заняткаў неабходны 10-15 хвілін перапынку, лепш, калі ён будзе рухомым.
  10. Падчас падрыхтоўкі ўрокаў не сядзіце над душой, дайце магчымасць дзіцяці сядзець самому, але ўжо калі патрэбна ваша дапамога, набярыцеся цярпення. Спакойны тон, падтрымка "Не хвалюйся, у цябе ўсё атрымаецца! Давай разбярэмся разам! Я табе дапамагу!", пахвала (нават калі не вельмі атрымліваецца)- неабходны.
  11. У зносінах з дзіцем імкніцеся пазбягаць умоў: "Калі ты зробіш, то …"
  12. Знайдзіце на працягу дня хаця б паўгадзіны, калі вы цалкам будзеце належаць дзіцяці, не адцягваючыся на іншыя справы. У гэты момант важней за ўсё яго клопаты, радасці і няўдачы.
  13. Выпрацуйце адзіную тактыку зносін усіх дарослых у сям'і з дзіцем, свае рознагалоссі наконт педагагічнай тактыкі вырашайце без яго. Калі нешта не атрымліваецца, парайцеся з настаўнікам, псіхолагам, лекарам, прачытайце літаратуру для бацькоў.
  14. Памятайце, што на працягу года ёсць крытычныя перыяды, калі вучыцца складаней, хутчэй надыходзіць стому, зніжана працаздольнасць. Гэта першыя 4-6 тыдняў для першакласнікаў, канец другой чвэрці, першы тыдзень пасля зімовых канікулаў, сярэдзіна трэцяй чвэрці. У гэтыя перыяды трэба быць асабліва ўважлівымі да стану дзіцяці.
  15. Будзьце ўважлівыя да скаргаў дзіцяці на галаўны боль, стомленасць, дрэнны стан.
  16. Улічыце, што нават "зусім вялікія дзеці" (мы часта які гаворыцца 7-8 гадоваму дзіцяці) вельмі кахаюць казку перад сном, песеньку і ласкавыя пагладжванні. Усё гэта супакойвае іх, дапамагае зняць напружанне, спакойна заснуць. Імкніцеся не ўспамінаць перад сном непрыемнасцяў, не высвятляць адносіны, не абмяркоўваць заўтрашнюю кантрольную.
свернуть

Парады бацькам


Праводзячы з дзіцем якія развіваюць заняткі, неабходна ведаць, якія здольнасці і навыкі павінны фармавацца ў дзіцяці падчас вучобы найбольш ярка. Менавіта яны характарызуюць узровень развіцця школьніка. Іх яркая праява - характэрны сімптом агульнай адоранасці дзіцяці. Ніжэй прыводзіцца спіс гэтых якасцей.

Пазнавальныя здольнасці і навыкі:
1. Валоданне вялікім аб'ёмам інфармацыі.
2. Багаты слоўнікавы запас.
3. Перанос засвоенага на новы матэрыял.
4. Устанаўленне прычынна - следчых сувязяў.
5. Уменне рабіць вывады.
6. Уменне інтэграваць і сінтэзаваць інфармацыю.
7. Удзел у вырашэнні складаных праблем.
8. Арганізацыя інфармацыі.
9. Уменне ўлоўліваць складаныя ідэі.
10. Уменне назіраць тонкія адрозненні.
11. Адчувальнасць да супярэчнасцяў.
12. Выкарыстанне альтэрнатыўных шляхоў пошуку інфармацыі.
13. Аналіз сітуацыі.
14. Уменне ацэньваць як сам працэс, так і вынік.
15. Уменне прадбачыць наступствы.
16. Уменне разважаць.
17. Пабудова гіпотэз.
18. Ужыванне ідэй на практыцы.
19. Здольнасць да пераўтварэнняў.
20. Крытычнасць у мысленні.
21. Высокая дапытлівасць.
Пералічаныя характарыстыкі можна выкарыстоўваць для арыентыровачнай адзнакі развіцця дзіцяці. У самай спрошчанай форме адзначце галачкай пазіцыі, якія існуюць у дзіцяці. Палічыце колькасць "галачак". Гэта і будзе паказчыкам ягонага развіцця. Чым больш "галачак", тым больш развіта дзіця.
Як выходзіць з канфліктаў?

Навучыце дзіця ў спрэчках карыстацца мірнымі прыёмамі.
1. Злічыць да дзесяці, каб "астыць".
2. Сказаць "перастань, калі ласка".
3. Пастарацца абмеркаваць праблему.
4. Папрасіць прабачэння.
5. Працягнуць размову ці гульню як ні ў чым небывала.
6. Пайсці, не ўступаючы ў спрэчкі.
7. Пагуляць у іншую гульню.
8. Пачаць усё спачатку.
Паспрабуйце прыдумаць некалькі сітуацый і прапанаваць дзіцяці зрабіць выбар: як паступіць? Разыграйце некалькі варыянтаў разам з ім. Гэтая гульня дапаможа дзіцяці як бы "падняцца над сітуацыяй" і ўспрыняць яе менш эмацыйна.

Умейце захоўваць чужыя сакрэты.

1. Ніколі не выкарыстоўвайце шчырасць дзіцяці ў сваіх мэтах, не пераказвайце патаемных гісторый іншым людзям - гэта для яго страшная крыўда.
2. Старайцеся паважліва ставіцца да сяброў дзяцей. Яны вельмі шануюць, калі бацькі лічацца з іх выбарам.
3. Памятайце, што шчырасць часта прыходзіць у адказ на шчырасць.

Аздараўленчая хвілінка. "Практыкаванні жывёл".

1. "Жыраф" - галава ўверх - уніз, кругавыя рухі направа - налева.
2. "Васьміног" – кругавыя рухі плячыма назад – наперад, плечы падняць, апусціць (абодва разам, затым па чарзе).
3. "Птушка" - рукі падняць (як крылы), кругавыя рухі назад - наперад.
4. "Малпа" - нахіл наперад, кругавыя рухі тулавам направа - налева.
5. "Конік" - узняцце ног па чарзе, згінаючы ў гартаванні.
6. "Бусел" – падняцца на шкарпэткі, кругавыя рухі правай нагой, затым левай (па падлозе).
7. "Котка" - падцягваем усім целам, падняць выцягнутую правую руку, затым левую.

Аздараўленчая хвілінка. "Ствары сонца ў сабе".


У прыродзе ёсць сонца. Яно ўсім свеціць і ўсіх грэе. Давайце створым сонца ў сабе. Зачыніце вочкі, прадстаўце ў сваім сэрцы маленькую зорачку. Уяўна накіроўваем да яе праменьчык, які нясе каханне. Зорачка павялічылася. Накіроўваем праменьчык, які нясе свет. Зорачка зноў павялічылася. Накіроўваю праменьчык з дабром, зорачка стала яшчэ больш. Я накіроўваю да зорачкі праменьчыкі, якія нясуць здароўе, радасць, цеплыню, святло, пяшчоту, ласку. Цяпер зорачка стала вялікай, як сонца. Яно нясе цяпло ўсім - усім (рукі ў бакі перад сабой).

свернуть